Avatar billede laje3 Nybegynder
21. juli 2002 - 22:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Menu til aktivering af EXE filer m.m.

Hey!

En af mine bedste venner er i den lykkelige situation at han skal giftes meget snart. Jeg vil overraske ham og bruden et par uger efter brylluppet med en CD-Rom, der indeholder alle billeder fra PolterArbend, bryllup o.s.v. Jeg laver et par fede shows via programmet PhotoJam, som så bliver sådan en stand alone applikation. Min ven er lidt fummel-fingeret, så der skal være en menu, eller en HTML side der starter op automatisk, når han smidder skiven i sit drev.

Konkret har jeg brug for en lille menu-applikation, hvor man måske selv kan skrive lidt tekst i, uden at det bliver for teknisk, og så kan eksekvere EXE der ligger forskellige steder på CD-Rommen. Jeg aner ikke hvordan man kalder en EXE-fil, når ikke alle's CD-Romdrev hedder "D".

Er der nogen der har noget coolt som jeg kan bruge?
En halvfærdig løsning eller en grundig vejledning ønskes!

PFT

//Laje
Avatar billede bongobride Nybegynder
21. juli 2002 - 22:30 #1
Du laver en fil kaldet Autorun.inf
i denne fil skriver du følgende:

[autorun]
OPEN=AUTORUN.EXE
ICON=AUTORUN.EXE,0
Avatar billede bongobride Nybegynder
21. juli 2002 - 22:32 #2
Hmm... Misforstod lige dit spørgsmål....
Ovenstående starter programmet automatisk op, når cd'en indsættes.

Det andet du skal bruge, er det et program til at starte andre programmer med? - For så kan jeg sagtens lave det til dig, men jeg skal bare lige ha' at vide hvad de forskellige programmer hedder, og hvor de ligger (hvilken mappe på cd'en osv)
Avatar billede bongobride Nybegynder
21. juli 2002 - 22:35 #3
Du kan evt. skrive til bongobride@hotmail.com
Avatar billede laje3 Nybegynder
21. juli 2002 - 22:48 #4
Hej Bongobride!

Kan du virkelig det?

Jeg har som sagt brug for 2 ting:
1) Autorin.inf der starter applikationen (din) automatisk
2) en eller anden skærm der starter op med et billede af brudeparret + nogle knapper, som de kan trykke på, og så starter enten det ene, det andet eller det tredie op afhængig af hvilken knap man vælger.

EXE-filerne har jeg ikke lavet endnu, og hvor de bliver placeret ved jeg ikke endnu, men er det ikke noget som eg selv kan ændre i et script?

Er det nok point, hvis du skal lave noget til mig?

Jeg afviser lige, så de andre kan følge korrespondencen.

//Laje
Avatar billede bongobride Nybegynder
22. juli 2002 - 00:14 #5
1: Kan jeg lave
2: Kan jeg lave, men så bliver jeg desværre nødtil at vide hvilke exe-filer der skal startes op.
PS: Så er det ligemeget om cd-drevet ligger på D: E: eller Q: for den sags skyld
Avatar billede laje3 Nybegynder
22. juli 2002 - 08:26 #6
Super! Jeg melder tilbage til dig onsdag. Overvejer lige hvilke shows, som jeg vil lave!
Avatar billede bongobride Nybegynder
22. juli 2002 - 15:16 #7
Ok!
Avatar billede laje3 Nybegynder
24. juli 2002 - 18:43 #8
Jeg har netop sendt dig en mail der angiver folderstruktur og filnavne på filer der skal eksekveres. Jeg glæder mig meget til at se dit udkast til det!

//Laje
Avatar billede bongobride Nybegynder
25. juli 2002 - 02:11 #9
Så har jeg lige sendt et lille eksempel....
Avatar billede laje3 Nybegynder
25. juli 2002 - 22:24 #10
Du arbejder godt nok sent...... Jeg har returneret med et par kommentarer. Det er præcist hvad jeg har brug for!

//Laje
Avatar billede bongobride Nybegynder
26. juli 2002 - 00:09 #11
Færdig menu er sendt..

Håber du kan bruge den
Avatar billede laje3 Nybegynder
26. juli 2002 - 18:34 #12
Du har fortjent hvert eneste point. Det er suverænt det du har lavet, og alt fungerer fuldstændigt som ønsket. Et stort TAK! Mvh LAJE
Avatar billede bongobride Nybegynder
26. juli 2002 - 19:09 #13
Var så lidt.
Den nye jeg sender til dig, efter stierne er rettet, kan du selv definere hvilket baggrundsbillede du vil bruge. Altså istedet for den normale grå farve.