Avatar billede eagle124 Nybegynder
18. juli 2002 - 10:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lave netværk gennem parallel

Jeg har en bærbar uden Floppy, CD-Rom, Netværk - Og så vil jeg gerne høre om jeg kan tilslutte den til en stationær ved hjælp af et parralel-kabel eller om jeg brænder porten af ved det ??

Hvis det kan lade sig gøre hvor meget vil jeg så få ud af det ??
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:48 #1
Det kan du godt, men det kræver et specielt parallel-kabel, og da det er *MEGET* gammel, og næsten ubrugt teknologi tvivler jeg på at du kan finde et sådant kabel nogen stedet.. men hvis det er, har jeg godt nok et liggende... :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:49 #2
*svar*
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:51 #3
Jeg kan huske da Transport Tycoon Deluxe lige var udkommet, da sad jeg med en ven og to computere tilsluttet hinanden via serielt netværk og hustlede med busplaner og togulykker :)
/me mindes de gode tider før 3D-grafik... *hehe*
Avatar billede eagle124 Nybegynder
18. juli 2002 - 10:52 #4
Hmm... Det skal da bare være et kabel hvor der er et alm. parallel-stik i begge ender ikke
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:52 #5
jow
Avatar billede eagle124 Nybegynder
18. juli 2002 - 10:53 #6
Sådan en har jeg jo oxo til at ligge
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:53 #7
så vidt jeg ved skal det være han-parallelstik i begge ender
Avatar billede nuki Nybegynder
18. juli 2002 - 10:53 #8
hmmmm kik her http://www.eksperten.dk/spm/49324 der bliver brugt et program der hedder fastlynx har også selv brugt det og det er meget nemt.

-Nuki
http://urgh.dk
Avatar billede eagle124 Nybegynder
18. juli 2002 - 10:53 #9
Det var en jeg fandt i skuffen og så tænkte jeg: Den må jeg SQ kan bruge til min gamle bærbare
Avatar billede toddy2 Nybegynder
18. juli 2002 - 11:21 #10
Go'e gamle Norton Commander 5.0 er udemærket, kan kører både serielt & parallet. Kablerne skal være han-han
Avatar billede comp Nybegynder
18. juli 2002 - 15:47 #11
Jeg har lige et spørgsmål, da jeg har et lignende problem (se "Lynx 97").
Hvis du ikke har floppy, ikke CD-ROM drev og ikke netværk, hvordan vil du så få link programmet (FastLynx eller NC)ind på den bærbare ? Eller ligger link-programmet allerede på den bærbare?

Jeg leder efter en venlig sjæl der kan låne mig programmet "Lynx 97", da det kun ligger på min bærbare IBM Thinkpad 365x (defekt floppydrev, ingen CD-ROM, intet netværk, men Win95 og programmet "Lynx 97" er installeret).
Mvh.
Comp
Avatar billede zenze Nybegynder
19. juli 2002 - 00:05 #12
Husk dit parallelle kabel skal vær krydset, nederst:
http://www.wown.com/j_helmig/dcccable.htm
Avatar billede eagle124 Nybegynder
19. juli 2002 - 10:57 #13
Hvordan kan jeg se om det er det ??
Avatar billede zenze Nybegynder
19. juli 2002 - 11:41 #14
Det kan du kun se, hvis du - enten åbner stikkene, eller har nogen stumper ledning (el. kabel), nogle krokodillenæb. en pære til en lommelygte og et batteri. Så kan du tage hver ben i det ene stik og se hvilket ben, det har forbindelse til i det andet stik.
Et krydset parallel-kabel koster ikke alverden i en computerbutik, højst 80-90 kr.