Avatar billede gdhdm Nybegynder
11. juli 2002 - 15:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bruger/host

Hvordan kan jeg som administrator se hvilken host/computer en bruger sidder på.

Evt. med Hyena
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
11. juli 2002 - 15:20 #1
Du kan finde kombinationen mellem bruger og PC i WINS-administratorprogrammet. Her kan du se, hvor en bruger sidst er logget på. Eneste problem er at det kun er det sidste logon sted, du kan se.

Du skal kigge efter brugerinit[03H]. De andre er maskinnavne med tilhørende IP-adresser

Kjelkvist
Avatar billede gdhdm Nybegynder
11. juli 2002 - 15:27 #2
Wins-administrator hvor er det helt nøjagtigt?
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
11. juli 2002 - 15:37 #3
Wins-admin finder du enten ved at søge i windows hjælp efter wins-administrator under start-hjælp eller som administrativt værktøj på din PDC.

Hvis du har en US-version skal du lede efter WINS manager
Kjelkvist
Avatar billede gdhdm Nybegynder
11. juli 2002 - 15:49 #4
Ja ok wins manager. Jeg har siddet og kigget lidt. Men syntes ikke at det helt fungerer.

Jeg kan slet ikke finde alle hosts. Men de kører vel heller ikke alle sammen wins?

Kan man ikke bruge nbtstat?
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
11. juli 2002 - 16:09 #5
NBTstat kan du kun bruge til at kigge på IPadresser der bruger NETbios over TCP/IP. Du kan ikke bruge denne information til at "finde" brugere.

Der er en anden løsning også.

Du kan i servermanageren se, hvilke brugersessioner (user sessions), der aktive. Her kan du også se kombinationen af brugere og maskiner.
Du skal i servermanageren finde den server folk bruger mest (typisk filserver eller programserver) og vælge properties i menuen computer.

Kjelkvist
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
16. juli 2002 - 09:07 #6
lykkedes det??

Kjelkvist