Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 14:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DigiCam med installations-problemer

Hej eksperter...

Min far har netop investeret ca. 800 kr i et digi-cam fra Aldi. Det er af typen Elements eCam 1.3 M.

Det kan sagtens tage billeder, og de bliver fint gemt på lagringskortet, for det er muligt at se billederne på et fjernsyn med Video-in. Dog ville det selvfølgelig være rart at man også kunne hente billederne ind på computeren. Vi har både forsøgt på min fars stationære og min bærbar. Den stationære kører Win98, og den bærbare Win98 SE. Ved begge computere får vi dog samme fejl.

Jeg sætter USB'en til, tænder kameraet og Windows fortæller mig så at der er fundet ny hardware og alt det der. Jeg fortsætter med at fortælle den at den skal søge efter driver, det kender vi... Så kommer fejlen:

"Disketten 'Sound Vision Disk' skal bruges nu.
Denne diskette leveres med computeren.
Klik OK for at fortsætte."

Jeg trykker selvfølgelig OK og får så beskeden:

"Filen 'soundvision.cat' på Sound Vision Disk blev ikke fundet.
Indsæt Sound Vision Disk i det markerede drev og tryk OK."

Her har jeg en destination som der kopieres filer fra. I mit tilfælde "D:\MyCamera".

Problemet er så at filen 'soundvision.cat' ligger i "D:\MyCamera", den vil bare ikke finde den. Jeg har også prøvet at flytte filen manuelt. Den skal ligge under "C:\WINDOWS\INF\CATALOG", men det hjælper lige meget... Hjælp mig!!!

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 14:35 #1
Vi formoder lidt der er noget galt med cd'en, så der er lige sendt bud efter en ny... Hvis det er problemet, så lukker jeg selvfølgelig... Dog tvivler jeg lidt, så kom gerne stadig med indlæg... Hvis der altså kommer noget! :/
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 14:36 #2
Burde ik' være noget galt med CD'en, hvis du kan kopier filen.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 14:38 #3
Nej, vel...
Har du en ide til hvad det kan være? Jeg er åben over for foreslag... Ikke fordi Aldi yder specielt god support på det område! ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 14:40 #4
Du kunne jo prøve at se om der er kommet nye driver, men jeg tvivler.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 14:54 #5
Jeg kan ik' engang hjælpe dig med at finde nye driver :o(
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 15:05 #6
Ej, det er dælme løgn!!!

I brugsforviringen der står der at de yder support på www.do-it-smart.com , men det ligner mere noget der sælger mobil-telefoner! :(

Kan heller ikke finde noget der som peger i retning af en ny driver... :(
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 15:20 #7
Nu er jeg startet forfra... Jeg har fjernet det der nu kunne fjerne som det kamera skulle bruge. Så sætter jeg USB'en til og tænder kameraet... Den finder det, og fortæller at der er fundet ny hardware... Godt nok...

Søg efter driver (anbefales), okay... Så fortæller den mig endnu en gang:

"Filen 'soundvision.cat' på Sound Vision Disk blev ikke fundet.
Installationen kunne ikke kopiere en fil. Klik på OK for at prøve at kopiere igen. Hvis denne meddelse vises igen, skal du afslutte installationen og prøve at køre det igen."

Men jeg kopierer jo fra et bibliotek hvor den fil findes... Hvad er der galt?!?
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. juli 2002 - 17:46 #8
er der compact flash kort i dit cam??

Hvis der er så køb en kortlæser.. den koster ca 300,-.. så er du fri for alle de der probs..

/Musse
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 18:05 #9
Det er indbygget ram! :(
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. juli 2002 - 19:24 #10
øvøv.. så ved jeg ikke hvad du skal gøre... det er noget øv.. :(
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 20:05 #11
Det kan heller ikke passe at kameraet har en indbygget funktion til at læse billederne ind på computeren, og så den ikke kan bruges... ;)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. juli 2002 - 22:27 #12
hmm ja underligt med driveren der... shit happens..
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. juli 2002 - 15:34 #13
Bliver nok desværre nød til at lukke... Der er ikke kommet nogle brugbare svar endnu, og det eneste jeg egentlig kan gøre er at vente på at firmaet sender den cd som de har lovet os...

Ellers siger jeg tak for jeres tid, bare ærgeligt at der ikke kom noget brugbart! :(