Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. juli 1999 - 02:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Cache....???

Jeg har det problem i MAX 2.5, at når jeg renderer store scener med mange partikler og raytracede ting osv. så æder MAX MEGET harddiskplads fra C: drevet. Normalt er der ca. 150-200MB fri plads på C:, og det stort set altid nok, bortset altså lige fra når jeg skal rendere i MAX. Jeg gik idag i gang med at lave et springvand som bestod af 4000 partikler, og jeg renderede det i 900x600, men den blev kun 1/3 færdig før programmet gik i stå, og der var 450KB tilbage på C:!!!
Min computer er godt nok langt fra optimal til MAX da det kun er en
P-225 MMX, med 64MB RAM, Banshee og en 8.4GB IBM harddisk.
Mit spørgsmål er så:
Kan jeg ikke flytte den "Cache-fil" eller hvad det nu er, over på et andet drev hvor der er mere plads???
Avatar billede kla Nybegynder
04. juli 1999 - 11:12 #1
Det lettetes ville være at installere 3dsmax på en anden partition hvis du har 8,4G har du vel opdelt din HD i mindre stykker ;-) Måske det ville hjælpe dig af med dit problem !
Jeg havde sammen problem engang med 3dstudio i dos og der skulle man ind og rette i nogle ini filer for at lave om på grund indstillingerne, men jeg ved ikke om det er det sammen med MAX !
Mvh KLA
Avatar billede kla Nybegynder
04. juli 1999 - 11:14 #2
undskyld ikke ini filer i dos hva' har jeg tænkt på det var en cfg fil !
Jeg har osse selv 3dsmax til at lægge på sin egen partition med omkring 2G kun det max
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. juli 1999 - 20:45 #3
Jamen jeg har MAX til at ligge på E:, men den ligger "cachen" eller de der midlertidige filer på C:
Så ville det vel ikke nytte noget at smide det over på et andet drev hvis den ligger sig på C: n e way... Men jeg kigger lige *.ini og *.cfg filerne igennem... :)
Avatar billede kla Nybegynder
05. juli 1999 - 10:05 #4
Jeg skal da osse lige kigge lidt på sagen, men jeg tager på ferie fra imorgen og ugen ud ! Så det kan godt være det først bliver i weekenden !
Avatar billede kla Nybegynder
05. juli 1999 - 16:45 #5
Jeg har tænkt lidt på sagen, og er kommet frem til at det må være windows ! Bruger du NT eller WIN95/98 ?
Hvis du bruger NT skal du bare lave en swap fil på en anden partion ! Gøres under "My computer"
PS: Jeg vil da gerne se det billede du er ved at lave du kan jo sende en kopi til mig når du engang får lavet det færdig ! min E-mail er kla@3dgrafik.dk
Avatar billede i11uzion Nybegynder
05. juli 1999 - 22:43 #6
Hehe jeg bruger Win98...
Hmmmm er du god til MAX???
Avatar billede kla Nybegynder
06. juli 1999 - 10:11 #7
Kommer an på så meget har arbejdet med den siden 3d studio 3 i dos, og så op til idag max 2,5 så lidt kan jeg men ikke noget særligt ! Måske vi kunne gøre brug af hinanden via e-mail lidt hurtigere end dette ! Hvis du gerne vi se lidt af hva' jeg har lavet kan du besøge www.3dgrafik.dk men som sagt ikke noget særligt. Det er bare lidt fritids fordriv ! *grin*
Hva' angår win98 ved jeg ikke rigtig den vil jo gerne styre din hukommenlse, men du kan evt. prøve at lave en temp fil på en anden partion istedet for c:\ tror osse det er under Denne computer !
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. juli 1999 - 19:00 #8
kla>>> Du har ikke ICQ vel???
Avatar billede kla Nybegynder
11. juli 1999 - 15:35 #9
yep ! ICQ no. 9315892
Avatar billede kla Nybegynder
12. juli 1999 - 08:12 #10
Kunne du ellers bruge det jeg skrev eller var det bare helt hen i vejret ?
Ellers må du jo meget gerne acptere svaret !
Mvh KLA
Avatar billede kla Nybegynder
12. juli 1999 - 17:45 #11
Jeg kan se at jeg bare kommenter dit spørgsmål ! her er så et svar ! virker det med win98 temp.fil på andet drev ?
Mvh KLA
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. juli 1999 - 19:51 #12
Øhm hvordan flytter jeg svinet???
Avatar billede sunesune Nybegynder
03. august 1999 - 21:26 #13
KØB DIG EN NY HARDDISK.....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. september 1999 - 13:28 #14
sunesune>>> Er du dåm med vilje???
Avatar billede sunesune Nybegynder
13. september 1999 - 16:56 #15
Du kan sq da ikke arbejde ordentlig med MAX hvis du har sådan en lille harddisk, og så lidt RAM!
Jeg har 18,5GB HD + 160MB RAM, og jeg har LANGT fra nok RAM!!
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 1999 - 16:38 #16
hmmm... er lidt i tvivl om hvad der efterhånden spørges om. hvis problemet er at få flyttet swapfilen, gøres det således:
1) højreklik på denne computer
2) vælg egenskaber/proporties
3) vælg fanebladet performance (det hedder vis ydelse på danske systemer)
4) tryk på virtuel hukommelse
der kan du så selv bestemme hvor stor swapfilen skal være, samt hvilket drev den skal lægge sig på
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:28 #17
sunesune>>> Hold kæft du lyder spasserdåm...
Ok kan du forstå det her??? Jeg har ikke råd til at opgradere min computer nu, og man kan sgu da godt bruge sin puter til 3D selv om det ikke er en SGI eller andet vildt, og hvorfor HELVEDE er 8.4GB ikke nok??? HVad fanden laver du i MAX som fylder mere end det???