Avatar billede janbb Juniormester
02. juli 1999 - 18:05 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

mange mange filer på skrivebordet

Når man har mange filer på skrivebordet forsvinder de bare ud til højre og man kan så "slette sig frem til dem".

  Er der ikke en mere smart måde at gøre det på ?.
Avatar billede fcs Novice
02. juli 1999 - 18:15 #1
Opret nogle folder de kan ligge i! ;-)
Avatar billede janbb Juniormester
02. juli 1999 - 18:29 #2
Det er jo ikke fordi jeg vil have
dem der.Hvis de af forskellige årsager er havnet der.Der er en løsning.Har hørt
den engang kan bare ikke huske det.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 1999 - 18:38 #3
Få en større skærm, eller brug en større opløsning!

Det er ikke så fedt at have alle sine filer på skrivebordet!
Avatar billede bons Nybegynder
02. juli 1999 - 18:50 #4
Læg dem ind i start-menu-systemet.

Forventer du virkelig at folk gider at bruge tid på 10 point omkring noget så banalt som skrivebords-rod ?!?
- giv dog manden sine point og stil nogle spørgsmål med lidt udfordring i (og point)
Avatar billede floffy Nybegynder
02. juli 1999 - 19:15 #5
Programmér dit eget operativsystem eller køb programmerne i stedet for, så har du sikkert ikke så mange ikoner.
Avatar billede 1234 Nybegynder
02. juli 1999 - 20:39 #6
Sæt din Skærm op i opløsning fx. 1024x764 eller hvad det nu er....det giver meget plads på skirve bordet!! :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 1999 - 21:03 #7
Hej Janbb! Jeg er for nyglig faldet over et program, hvor du kan have flere skriveborde og dermed have mulghed for at temaindele dem. Hvad siger du til det. Jeg finder det og vender så tilbage ok
Avatar billede kermit Nybegynder
02. juli 1999 - 21:30 #8
Du kan også bare sætte ikonernes størrelse ned !!!

Egenskaber for skærm -> udseende -> ret ikon (i element) størrelsen til f. eks 24
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 1999 - 21:44 #9
Hej Janbb igen igen. På adressen http://www.qualityimage.com/everything3/12361.html kan du finde super desk. En anden mulighed er at bruge Quick Launch, hvis du bruger IE 4 eller IE 5. Jeg har selv over 50 ikoner til rådighed. På selve skrivebordet har jeg 24 programmer. Jeg håber der er noget du kan bruge.
Avatar billede villadsen Nybegynder
03. juli 1999 - 01:12 #10
Åbn stifinderen og vælg c:\windows\skrivebord (desktop i us-udgaven.)
Så kan du se alle filerne, få et overblik og rydde op.
Avatar billede stcl Nybegynder
05. juli 1999 - 08:26 #11
Du kan også sætte afstanden mellem ikonerne ned
start -> indstillinger -> kontrolpanel -> skærm -> Udseende.
I feltet "Element" vælg "Vandret mellemrum mellem ikoner" og sæt  stærrelse ned til 40 - 50. Vælg derefter "Lodret mellemrum mellem ikoner" og sæt  stærrelse ned til 30 - 40. Det vil give dig betydelig mere plads, især hvis du følger nogle af de andres forslag samtidig, så som opløsning og ikon størrelse
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 10:11 #12
Efter din sidste kommentar Janbb, er der kun en ting at gøre. Slette dem, som du ikke ønsker på dit skrivebord. Du kan starte med, at slette dem, hvor du har fjernet programmerne. Herefter tager du dem, som du ikke bruger så tit. SLET DEM FÆRDIG!, men overvej samtidig med, om du har brug for programmet, eller kan du lige så godt afinstasllere det, også rytte op på en måde. God arbejdsløst.
Avatar billede janbb Juniormester
05. juli 1999 - 11:54 #13
Tak for de mange rare svar.I er så søde.
Jeg havde forestillet mig et eller andet banalt med fx at holde højreklik
nede og køre mod venstre eller sådan
noget.Skal prøve at finde nogen mere interessandte spørgsmål.Til gengæld er
mange af spørgsmålene tit for avancerede efter min mening.KIS for
me (keep it simple).
Avatar billede stcl Nybegynder
05. juli 1999 - 12:11 #14
Hvis du gerne vil slette de filer der ikke kan være på skrivebordet unden at slette de andre filer på skrivebordet så skal du bare gå ind i bibloteket "C:\WINDOWS\Skrivebord" og slette de ikoner der ikke kan ses.
Avatar billede janbb Juniormester
05. juli 1999 - 12:48 #15
Jeg har åbenbart slet ikke kunnet
forklare mit spørgsmål ordentligt.
Hvis jeg fx ved et tilfælde (download)
eller midlertidigt (af en eller anden grund) ønsker at have flere filer på skrive-
bordet end der er synligt på skærmen:
hvordan kan jeg så "rulle" disse filer
frem så de bliver synlige.
Har prøvet at markere en fil og så
bruge tab-tasten (det mest logiske),
men den hopper bare op i mit win-98
logo.Er det noget med piletasterne ?
og en anden tast samtidig eller hvad.
Har fået det vist en gang for længe siden, men husker ikke "trylleformularen".Håber I forstår
min forklaring.Det må være ganske simpelt.Derfor det lille pointtal.
Avatar billede stcl Nybegynder
05. juli 1999 - 13:28 #16
Jeg har aldrig hørt om at man kan se uden for skærmen, med mindre man har sat baggrund opløsningen til at være større end skærm opløsningen (kun nogle skærmkort eller versioner), men du kan jo bare finde de filer du vil inde i "C:\WINDOWS\Skrivebord"
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 14:48 #17
Ok nu er det en anden snak. Vi taler om filer fra programmer og ikke genveje?

Man downloader ikke til skrivebordet. Der opretter du i stedet en mappe på eks. C drevet, som du kalder Download. Er der programmer, som i etableringsfacen ikke bruger temp mappen i windows, kan du evt. lave en Instal mappe på C drevet, hvorfra du så åbner de programmer, som du ønsker at installere. Jeg har så oprettet en genvej til disse mapper på mit skrivebord. Det kan blive et forfærtelig rod,hvis et program for lov til at fylde Skrivebordet uden videre. Jeg har prøvet at åben et program, som lavede omkring 200 filer på en gang.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 16:06 #18
Det er galt kharder!

Jeg ved nu hvad du mener Janbb...

Jeg har en bærbar computer med 12-13-14 tommer skærm (kan ikke huske), og hvis man på den sætter opløsningen op kan man (som i spil, Red Alert etc.) "scrolle" rundt på skrivebordet...

Jeg tror kun at du kan hvis din skærm er meget lille, og opløsningen er meget høj!

Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 22:01 #19
Stcl>> Hvad er default indstillingen? (mellemrum mellem iconer)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 22:28 #20
Det er da et spørgsmål, om at have det på sit skrivebord, som man bruger. Filer i forbindelse med etablering og downloadning høre da ikke hjemme der. Med alt for meget på skrivebordet, tager  opstarten af PC'eren også længere tid.
Avatar billede kermit Nybegynder
05. juli 1999 - 22:34 #21
Kharder har fuldstændigt ret !
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 22:41 #22
JA!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:43 #23
det her er lidt latterligt
Avatar billede stcl Nybegynder
06. juli 1999 - 08:16 #24
skywalker>> Jeg kan ikke huske hvad default indstillingen er i "mellemrum mellem ikonerne", for jeg stillere dem altaltid ned så ikonerne ikke står en meter fra hinanen, men jeg vil tro de er 65 vandret og 50 lodret
Avatar billede janbb Juniormester
06. juli 1999 - 11:47 #25
Det er ligemeget om det er sundt eller
fornuftigt at gøre det.Jeg spør bare
hvordan.Jeg har sendt en mail til en
jeg tror kan svare.Skal nok vende tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 1999 - 00:40 #26
Det direkte svar til spørgsmålet, som du har stillet er den første kommentar fra stcl. Brug mappen Windows/skrivebord, til at se, hvad der ligger af filer på skrivebordet.
Avatar billede janbb Juniormester
17. juli 1999 - 09:42 #27
Det er ok.Det er osse det eneste man
kan gøre:pakke dem ned i en mappe.Jeg
troede der var en mere elegant metode.