Avatar billede stiegl Nybegynder
06. juli 2002 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at gemme størere videoer.

Jeg har ingen problemer med at capture video, og derefter redigere i det. Problemet opstår når jeg vil gemme min redigerede video på harddisken som en avi.divx fil. Den når lige at lave ca 30 sek., og derefter stopper den bare. Computeren fryser ikke eller noget, og jeg kan begynde forfra, hvor det samme sker igen.

Jeg bruger studio 7.13, og har for nylig anskaffet mig en 80 gb. maxtor hd samt win xp. Før havde jeg en 30 gb. maxtor, og der var der ingen problemer. Dog havde jeg brugt den gamle hd med studio 7.13, men kun v. 6.

Sådan ser min comp. ud:
Pentium III 860; 80 gb. Maxtor hd; 384 mb ram; Nvidia geforce 32 mb. graffikkort; Studio DC10 plus videokort.

Jeg har på fornemmelsen at det muligvis kan have noget med nye harddisk at gøre, men hvad...?

M.v.h.

Stigl
Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. juli 2002 - 15:14 #1
Hvad hedder programmet du redigere med ?
Avatar billede stiegl Nybegynder
06. juli 2002 - 16:09 #2
Det har jeg næsten allerede skrevet. Studio v. 7.13
Videokendere kunne godt tænke sig selv til det.
Så er det Pinnacle Studio v. 7.13.
Avatar billede henninga Novice
07. juli 2002 - 03:02 #3
Windows XP kan formattere harddiske med FAT32 op til 35 eller 40 GB. Derefter bruger den NTFS filsystem. NTFS kan kun læses af Win2000, WinXP og winNT. Win98/95/ME/DOS/Win3 osv. kan ikke læse/skrive på disken.
Kan det være noget med det program du benytter ikke kan bruge NTFS.
Men hvis det er Studio7 du bruger og det er det samme pgr. du capture'r med, kan det jo ikke være problemet.
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. juli 2002 - 11:37 #4
Ja, det er nemlig det samme program, jeg capture med.
Jeg prøvede lige at sætte lyden til 16 bit stereo. Der vil den godt gå videre med filmen, og jeg fik lavet den helt færdig. Dog hænger lyd og billede ikke sammen mere. Lyden er lidt bagefter filmen. Hvordan kan det være, og hvad skal jeg gøre for at slippe for det?
Før havde jeg brugt 16 bit mono, og der var det, at programmet ikke ville fuldføre.
Jeg kan bare ikke forstå at en divx film skal fylde så meget! Jeg laver en divx film med divx5 codecet, og en birate på ca 500. Og jeg bruger en opløsning på 384 * 288, mp3 lyd, og den kommer til at fylde næsten 500 mb for 30 min. film og lyd! Det kan sgu da ikke passe...
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. juli 2002 - 11:37 #5
Jeg bruger forresten NTFS filsystem.
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2002 - 03:34 #6
Det med at lyd og billede ikke er synkrone har jeg osse været ude for. Det kan måske rettes op med programmet TMPGenc fra www.tmpgenc.net
Men hvorfor bruger du DivX og MP3. Hvor skal det bruges ?
Jeg spørger bare af nysgerrighed - har aldrig selv lavet det.
Jeg laver MPEG1 og 2 til video-cd'er. :-)
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2003 - 03:24 #7
Har du fundet ud af noget ???
Avatar billede stiegl Nybegynder
18. januar 2003 - 10:56 #8
Undskyld for langsom svar.

Havde helt glemt at jeg havde dette spørgsmål. Jeg tror ikke, at jeg har det problem længere, så jeg lukker spørgsmålet ned nu.

Du spørger hvorfor jeg laver divx film med mp3 lyd.
Det er somend bare for at få filmene til at fylde mindre.
Avatar billede stiegl Nybegynder
09. februar 2003 - 13:33 #9
-