Avatar billede phytias Nybegynder
05. juli 2002 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AspUpload

Jeg har webhotel ved Wannafind og skal have gjort sådan, at jeg kan uploade billeder på serveren, hvorefter de så bliver vist på en anden side...

Man skal osse kunne skrive en tekst under de billeder som bliver uploadet og vist.

Min webhotel understøtter AspUpload.

Mit problem er, at jeg kan nok uploade billeder på serveren, men kan ikke finde ud af at få dem vist på en anden side og så kan jeg heller ikke finde ud af, at gøre sådan at der kommer en tekst under billederne...

Hjælp...?
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2002 - 15:50 #1
har du kigget på aspuploads egen dokumentation? den er rimelig godt forklaret, og de har da så vidt jeg husker også nogle ganske udemærkede eksempler man kan downloade
Avatar billede phytias Nybegynder
06. juli 2002 - 12:17 #2
Ja, men det er ikke noget problem at uploade billederne, men at få dem vist på en anden side, sammne med noget tekst...
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2002 - 12:26 #3
problemet er altså at få trukket billederne ud og vist på en side? du lægger forhåbentlig ikke billederne direkte ind i databasen med lægger dem på serveren og nøjes med billednavnet i databasen
Avatar billede leader666 Nybegynder
06. juli 2002 - 12:32 #4
keysersoze >> Jeg har lidt af det samme problem, måske kan du lige hjælpe mig lidt... :)

Jeg skal ud og rejse i den store verden her på mandag, USA, Australien osv. og så vil jeg gerne lave en lille side, hvor folk kan følge med i hvor jeg er, og se billeder osv.

Jeg kan nok uploade billeder op på serveren i en mappe, men jeg vil jo så gerne kunne skrive en lille tekst nedenunder dem og så få vist dem på min billede side... hvordan laver jeg det i asp... er nybegynder...
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2002 - 12:50 #5
ja - nu er det jo egentlig ikke dit spørgsmål... og skal du have det klart til på mandag skal du godt nok skynde dig! men alt kan jo lade sig gøre...

men igen kan jeg næsten kun sige - kig på dokumentationen/eksemplerne til komponenten. jeg kan sagtens lave det og jeg kan også hjælpe dig/jer, men for at hjælpe skal der være et specifikt problem (evt ud fra noget kode), ellers er det lidt svært
Avatar billede phytias Nybegynder
21. august 2002 - 15:11 #6
lukker det nu