Avatar billede lysalph Nybegynder
04. juli 2002 - 12:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor chat?

Kære alle, jeg sidder pt og vil lave en chat på min site. Jeg har brug for nogen oplysninger om hvad det er der tricker folk til at chatte, hvilken slags indhold der kan/skal være i en chat og hvad der kunne være nyt på en chat. Hvis der er nogen der har nogen ideer, foreslag eller bare vil fortælle om nogen sjove/anderledes/innovative chat happenings - så send lidt til mig, enten her eller på lysalph@hotmail.com.

nice stuff belønnes max!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2002 - 12:57 #1
Der kan være 2 grunde til man vil chatte:

sociale - hvor man chatter for underholdningens skyld
vidensudveksling - hvor man diskutere fagrelaterede emner

Det er svært at lave "noget nyt" i en chat. Man kan naturligvis lave 3D chats og andre mere eller mindre forvirrende overbygninger. Men basalt drejer det sig udelukkende om "live" kommunikation mellem 2 eller flere brugere.

NanoQ
Avatar billede lysalph Nybegynder
04. juli 2002 - 13:03 #2
ja, det er også min mening. naturligvis er noget nice design, så som 3D en god mulighed, men det er ikke så meget selve udformningen men mere indholdet/content jeg har øje for. og hvad der er underholdende at chatte om (på nær sex...).
hvilke chats er de bedste (nat. som internat.) og hvorfor. hvordan kan man differentiere en chat. ville mobil-integration være interessant.... hvilke issues er gode vidensudvekslings-issues. kunne man lave en chat-eksperten inddelt i div vidensområder?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2002 - 13:11 #3
sidstnævte er et rigtigt godt bud.

Personligt har jeg benyttet IRC en del. på de forskellige net er der masser af fagrelaterede chans. Men det kunne være en rigtig god ide med en it-faglig webbaseret chat, opdelt i relevante kategorier. Eventuelt suppleret med artikler tilsendt af brugere.

Jeg synes det er svært med mobilintegration. Mobilt internet går jo mere og mere over til at være almindelig webbaseret.

Desuden mener jeg ikke mobilt internet egner sig forrygende godt til dynamiske applikationer som chats, der kræver uafbrudt kommunikation.