Avatar billede dcgeek Nybegynder
04. juli 2002 - 01:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil forwarde trafikken

Hvordan forwarder jeg al trafik til 62.243.250.14
til min LAN-IP som er 192.168.1.102?

Routeren er en SpeedStream 5781.
Bruger TDC ADSL.

Jeg har prøvet at forwarde ved at skrive:
http://192.168.1.1 men der sker altså ingen ting :(

Det skal være sådan, at når folk skriver http://62.243.250.14 så får de kontakt med min computer.

Avatar billede mini-me Nybegynder
04. juli 2002 - 01:36 #1
jeg ved ikke helt hvordan det foregår med TDC's routere men normalt ville det se ud som flg:

nat entry add 192.168.1.1 dininterneport 62.243.250.14 dinexterneport

write
reboot

husk dininterneport og din externeport skal ændres evt. hivs det er en ftp til port 21 eller 8080 for webserver
Avatar billede dcgeek Nybegynder
04. juli 2002 - 01:47 #2
jammen hvor skal det stå det du skriver der?
Hvor skulle der stå nat entry add 192.168.1.1 dininterneport 62.243.250.14 dinexterneport

write
reboot

Og hvad er min externe port og interne port? Hvordan finder jeg ud af hvad min externe port eller min interne port er?
Avatar billede mini-me Nybegynder
04. juli 2002 - 01:52 #3
Du skal åbne start : Kør : Telnet og så logge på din router der næst kan du skrive help hvor efter der sikkert vil komme en hjælpe konsol frem,

Porte har du kan ikke lige huske hvor mange af... men hvis du skal have en ftp server så er det som regel port 21 du skal bruge både internet og externt og webserver 8080 da disse to er standard... men ellers kan du selv vælge!!

Jeg vil godt hjælpe med at finde noget materiale eller finde de korrekte paramter for hvordan din router skal konfigurers.. men så er 30 point altså noget i underkanten ;o) og så på det her tidsspunkt !!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
04. juli 2002 - 02:09 #4
NEJ NEJ NEJ.. DU kan ikke telnette til en tdc router!
Har du pr@ccess??

så er der en forudlavet nat entry af port 80 trafik til en bestem ip.. i den lille folder du fik med står der hvilken ip du skal tildele din computer, for at få forwardet port 80!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. juli 2002 - 03:09 #5
mini-me >> er pointsne ikke underordnet? de fleste ser vel bare symbolsk på dem.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 06:59 #6
Pointsene betyder meget for nogle personer.....For os andre er de ligemeget.

Hvis du har Pro@cess kan du ikke konfigurer din router (med mindre du har købt din egen i stedet for den som kan fås med) selv, men routeren har sat NAT på port 80 op til at ramme din lokale IP 192.168.1.3
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 07:00 #7
Hvis du vil have ændret i den medfølgende router koster det kr 995 hos Zillion (TeleDanmark).
Avatar billede dcgeek Nybegynder
04. juli 2002 - 11:14 #8
okay... hvordan kan jeg vide, at jeg har Pro@cess?
Er der stor sansynlighed for at det er Pro@cess vi har, hvis vi fik udleveret en SpeedStream 5781?
(min far har ikke købt sin egen, vi fik routeren af TDC)
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 11:16 #9
Ja, så er det med stor sansynlighed Pro@ccess.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 11:18 #10
Slå dit IP (externe - ikke 192.168.1.x) op på http://www.ripe.net/perl/whois så kan du se om det er Pro@ccess, så vidt jeg husker.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
04. juli 2002 - 17:56 #11
Vi har ikke Pro@cess. Hvordan gør  jeg så?
Jeg har sat min interne IP til 192.168.1.3, installeret en Apache-webserver, og når jeg skriver http://192.168.1.3 så kan den godt vise siden, men når jeg skriver http://62.243.250.14 så sker der ikke noget.
Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 22:04 #12
Du skal huske at du ikke kan tilgå netværket indefra via den externe ip.

Hvis serveren er tændt ligenu, så kan jeg desværrer fortælle dig at jeg heller ikke kan tilgå den.

Hvis den ikke er tændt nu, så prøv at have den tændt og få en til at tilgå den udefra.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
04. juli 2002 - 23:54 #13
Vil det sige, at hvis jeg sider ved serveren, at jeg så ikke
kan komme ind ved at skrive 62.243.250.14?
Altså, det er kun folk ude fra der kan komme ind eller hvad?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. juli 2002 - 00:04 #14
hvis i ikke har proaccess hvad har i så?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 09:02 #15
Det er korrekt, at når du er på lokalnettet, kan du ikke bruge den externe IP, men skal bruge den interne IP.

Den interne IP kan ikke bruges fra internettet af, her skal man bruge den externe IP.
Avatar billede bc.com Nybegynder
05. juli 2002 - 11:10 #16
Ikke for noget, men jeg håber da at du har en firewall installeret når du offentliggør din wan adresse.Bare sådan en lille kommentar da jeg selv har haft "besøg" i sidste uge.
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 11:22 #17
hi med jer.
Det passer ikke heldt det du siger Benny.dk man kan godt skrive sigt externe IP, i internet Explorer så ville den vis den hjemmeside som likker der.
Det er det samme som sker når du skriver www.blabla.dk. Men her går du ud og spøre en DNS server om www.blabla.dk`s IPnr.
PS. prøve selv og skrive 193.162.153.179 som er det samme som vis du skriver www.teledanmark.dk
Avatar billede benny.dk Nybegynder
12. august 2002 - 08:48 #18
Læs nu hvad jeg skriver. Man kan på en pc på LOKALNETTET ikke skrive sin EXTERNE ip adresse og så tilgå den, ej heller via et evt domæne.

Selvfølgelig kan man tilgå alle andre IP adresser, men ikke sin egen.
Avatar billede bodin Nybegynder
12. august 2002 - 10:04 #19
Hej Benny.dk
Det må du da maget undskyle, jeg hade misforståd det du skrav "når du er på lokalnettet, kan du ikke bruge den externe IP"
Megen gang SORRY til Benny.dk
MHV
Bodin