Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:06 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

cd drev + cd brænder

Jeg har netop købt en ny pc - jeg skal bare selv sætte nogle ting i. nemt tænkte jeg men jeg er allerede stødt ind i det første problem: når jeg vil sætte mit cd-romdrev i er der plads til en mega bred ledning. den har jeg fundet og går fra bundkortet til harddisken til slut. denne brede ledning med en rød tråd yderst er bare ikke lang nok til at nå helt op i toppen hvor mit cdromdrev skal sidde og der er kun EN af den slags i hele kassen. hvis der kun er en hvordan skal jeg så både sætte brænder + cd romdrev i når den ikke engang er lang nok? kan i se mit problem ? håber i kan

/squnk
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2002 - 14:11 #1
Du har måske kun ét fladt kabel (IDE kabel) men i dit bundkort kan der sidde 2 stk. Du må altså ud og købe et kabel mere, og sørg for at det er langt nok!
Du skal også være opmærksom på, at det skal være et IDE100 kabel, hvis det vel og mærke er hvad dit bundkort kører med!
Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:12 #2
Det er sgu pisse træls - jeg har lige fået den i dag. det kan man sgu ikke byde folk.. eller kan man ? hvad koster sådan en bæ ledning ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:14 #3
den koster ca 25 kt :)
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
02. juli 2002 - 14:14 #4
Du kan bare gå ind i en fona og spørge efter en ledning til tilslutning af cdrom og bundkort, de burte forstå dig og give dig den rigtige ledning i hånden, har selv haft det problem bare med en diskette.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:17 #5
Men hvorfor kan producenten ikke bare smække noget ordentligt lort i den ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:19 #6
lol. sq da ikke fona :D

hellere datagården eller en anden comp. forretning :)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:20 #7
hm.. finder nok ud af det på den ene eller anden måde. hvaøø bundgaard jeg har vist mest lyst til at give dig point, men da du ikke svarer sååå.. :)
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2002 - 14:20 #8
Ja, det er da træls, men man får altså ikke kabler med, når man køber cd-drev og harddiske. Vil dog lige råde dig til at tage en 50'er med i lommen, når du går i Fona (eller en anden butik).
Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:21 #9
Lige et sprøgsmål til - jeg mangler at sætte en ting mere i : grafikkortet, er det en smal sag eller noget indviklet gejl ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:24 #10
thesqunk > kan da godt svare :)

og nej, grafikkortet er ikke svært!

Det kan kun sidde et sted ;) og skal bare presses på palds :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:24 #11
svar :)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
02. juli 2002 - 14:26 #12
nå men så tak for hjælpen da! klatten, 9k9k9k og bundgaard (mest bundgaard - fordi han også svarede på det sidste) WHATEVER ???!!! :D !
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:27 #13
squnk > der er en lille brun port på bundkortet, som sidder lige over de hvide porte.

Der skal dit grafikkort formentlig sættes fast i :)
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2002 - 14:35 #14
Lige en lille detalje!
Vær generelt forsigtigt med at pille rundt inde i kabinetet. F.eks. kan statisk elektricitet være ødelæggende.
Når du presse grafikkort på plads, så vær opmærksom på, at du presser lige ned...der skal ikke bruges mange kræfter - overhovedet - så hvis du begynder at få svedperler på panden pga hårdt arbejde, så er du igang med at ødelægge noget!

Tak for point!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. juli 2002 - 14:36 #15
Takker for point :)

håber du får det til at virke!