Avatar billede trh55 Nybegynder
02. juli 2002 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at lukke XP Home Edition ned.

Jeg har ny maskine (ikke som workstation, men bare almindelig enkeltbrugermaskine) med XP home edition. Jeg har haft Norton 2001 installeret, men af-installeret den (gav problemer med at sende mails). Hvergang jeg ville lukke og slukke min xp, fra xp'en af, klikker jeg på 'luk'. Xp'en lukker ned, skærmen blir sort, men pc'en fortsætter, blæser og harddisk kører videre - og efter 8-10 sekunder er maskinen igang med at starte op, indlæse bios, etc., og derefter igang emd at indlæse xp.
Hvad vil virke? så jeg kan lukke på almindelig vis?
Avatar billede razzia Nybegynder
02. juli 2002 - 13:41 #1
det problem har jeg selv haft. men kan ´sku ikke huske hvordan jeg fik det væk på en eller anden mærkelig måde :(
Avatar billede halifax Nybegynder
02. juli 2002 - 14:06 #2
Kunne være noget med et systemfejl, der får den til at genstarte.
Prøv dette: Gå i Egenskaber for system (Denne computer) Avanceret, under Start op og Gendannelse vælges Indstillinger og ud for Systemfejl fjernes flueben ved Genstart Automatisk.
Avatar billede pspskolen Nybegynder
02. juli 2002 - 14:08 #3
Jeg er osse' ny ejer af både ny computer og win xp, og har oplevet præcist det samme ............. Årsagen hos mig var min brænder program, som ikke er compatibel med xp ( Easy Creator ). Da jeg afinstallerede den, var alle mine problemer løst. Så prøv evt. at tjekke om du har lagt programmer ind som xp'eren ikke vil arbejde sammen med.

/Alice
Avatar billede trh55 Nybegynder
03. juli 2002 - 08:33 #4
jeg gjorde som halifax foreslog (fjernede flubenet ved gens. aut.) nu skete der det at der kom et mørkeblå skærmbillede, der fortalte 'at der er fundet en systemfejl' - og at det har noget med en fil: kbdclass.sys - at gøre. Der er også nævnt en adresse.
Nye forslag?..*s*
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 13:02 #5
kbd = keyboard, altså tastatur. Har et sted læst, at Logitech tastatur kan medføre XP fejl. Vist nok det med en række internet funktionstaster og noget Key Commander software.
Har du et sådant tastatur? - I så fald vil jeg prøve om jeg kan finde, hvor jeg har læst om det. For yderligere info.
Avatar billede trh55 Nybegynder
03. juli 2002 - 19:42 #6
ok? - tak for tippet (kbd.). Mit tastatur (på jobbet - sidder hjemme pt.) er faktisk sådan et tastatur med net-funktionstaster, jeg chekker mærket i morgen; blev advaret af supporteren der satte 'dyret' op om at 'den slags tastaturer kunne give en række problemer', vil chekke om det er sat op til at 'funke'. Tak for hjælpen og engagementet - lærerigt.