Avatar billede henninga Novice
02. juli 2002 - 00:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon til Canon XM1

Jeg søger efter en mikrofon til optagelse af interviews o.l.
Det kunne være en knaphulstype.
Vil der være problemer med lydstyrken og hvilken type mikrofon er bedst?
Har du nogle links hvor jeg kan læse om det vil jeg blive glad.

m.v.h.
Henning
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
02. juli 2002 - 00:47 #1
Kender ikke XM1. Er det et videokamra?
Avatar billede henninga Novice
02. juli 2002 - 00:49 #2
Det er et Canon DV kamera.
Indgangsniveau: -55dBV (med 600 ohm Mikrofon)
3,5 mm stereo mini jackstik
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
02. juli 2002 - 01:06 #3
Ja, så vil jeg tro at du kan bruge alle slags standartmikrofoner, der er på marked i dag.
Prøv evt. at kontakte Danmarks Radio. De smider nogengange deres gamle mikrofoner ud, fordi de skal ha' det nyeste der findes.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 22:35 #4
>>claus.arndt
Hvor finder jeg den "losseplads"?!? Kunne sgu godt bruge en god mikrofon!!! :)
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
12. juli 2002 - 05:08 #5
hej hermandsen >
Man skal nok kende en fra DR, fordi de fleste kasserede mics bliver fordelt bland medarbejderne. Men det kan jo ikke skade noget at kontakte dem.
Avatar billede henninga Novice
07. august 2002 - 00:30 #6
Er lukket nu