Avatar billede kkd Nybegynder
30. juni 2002 - 20:46 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Bedste redigeringsprogram

Hej...

Jeg vil bare høre hvad I synes er det bedste redigeringsprogram til redigering af DV-cam film. Penge er relativt underordnet, så jeg vil gerne have nogle bud på hvad der er godt, rimeligt nemt at gå til, og som kan bruges på en privat PC (OS: Windows).
P.s. En pris på produktet eller link til producents hjemmeside, vil absolut ikke gøre noget!

Mvh kkd:oD
Avatar billede kkd Nybegynder
30. juni 2002 - 20:47 #1
Er Adobe Premiere et godt bud? Jeg har nemlig lige fået et licenstilbud gennem arbejde...
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:50 #2
Et rigtigt godt bud. Prisen er desværre lidt høj.
Avatar billede outsider Nybegynder
30. juni 2002 - 21:37 #3
nej, den er da ej! Hvis du siger at du vil have det bedste, er prisen da overhovedet ik høj!
Så skal du vel have Avid eller Final Cut, programmer i 50.000 kr klassen.
Men hvis prisen alligevel betyder noget, er Premiere 6.0 da rigtig godt.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. juli 2002 - 11:28 #4
nu er avid og final cut jo langt fra de eneste respekterede programmer på markedet idag, FAST systermene er jo tordnet frem det sidste år og findes i forskellige specialiserings udgaver; bl.a. én til dv formatet
tjek

www.video-graphic.dk
som forhandler produktet

eller læs mere direkte på
www.fastmultimedia.com
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. juli 2002 - 11:39 #5
eller et mindre system inklusive pc og realtime mpeg2 komprimering.

http://www.caslonshop.dk/
Canopus DV Storm inkl. Adobe Premiere 6.0

som jeg dog ikke har erfarring med!
Avatar billede outsider Nybegynder
01. juli 2002 - 14:34 #6
jo, FAST og Purple systemerne, men de er dog også biligere end Avid og FCP.
Det var mere for at gi et eksempel hvis prisen virkelig er underordnet...
Nu kommer det jo så også an på hvad han skal lave, hvilket system han har, hvilket editerings system han kører med osv. Men du skriver det skal kunne køre på en privat PC, så er FCP udelukket (da der ikke er en PC version endu) Avid kan godt nok kører på én pc, men det er primært beregnet til On-Line redigering, og kører derfor kun på en Win2k. Men hvilket system har du? og hvad skal det bruges til?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. juli 2002 - 14:42 #7
billigere - tjaa det er vidst som man tager det - men ok hvis du siger purple som jo er tilfældet her, så er det naturligvis billigere, men det er jo DV baseret - incompressed koster knaster; silver, blue osv. med liquid softwaren.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. juli 2002 - 14:45 #8
incompressed = uncompressed
Avatar billede outsider Nybegynder
01. juli 2002 - 17:39 #9
Han spurgte også efter et dv redigerings system! Så skal han selfølgelig redigere med DV Pal codecet, og højst sandsyndeligt ikke ukomprimeret! men han skriver penge er "relativt" underordnet, så inden vi opremser alt for mange pro systemer op, ville det være godt at vide hvad det skal bruges til, og hvilket system han skal benytte. Det kan være det slet ikke er den slags progs han søger. Men hvis det skal holdes under en rimelig pris, syntes jeg man for meget for pengene i Premiere 6.0. Men så er da selfølgelig også MediaStudio, og lowbudget systemer som: Pinnacle Studio, MGI VideoWave, Ulead Video Studio osv...
Avatar billede outsider Nybegynder
01. juli 2002 - 17:48 #10
FAST er desuden også blevet købt af Pinnacle. www.pinnacle.com
Avatar billede henninga Novice
02. juli 2002 - 00:23 #11
Et godt bud er Adobe Premiere 6. www.adobe.com
Der findes også et udmærket produkt fra U-Lead som hedder Media Studio www.ulead.com
Og i den billige ende findes Studio 7 fra Pinnacle  www.pinnaclesys.com
Avatar billede outsider Nybegynder
02. juli 2002 - 11:32 #12
"Men hvis det skal holdes under en rimelig pris, syntes jeg man for meget for pengene i Premiere 6.0. Men så er da selfølgelig også MediaStudio, og lowbudget systemer som: Pinnacle Studio, MGI VideoWave, Ulead Video Studio osv..." repetition er godt... (som cgleerup populært sagde)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. juli 2002 - 09:42 #13
Hvad definerer du egentlig som en "privat pc", der skal jo lidt til at trække video - så hvis din maskine ikke er af nyere dato, så tror jeg tilbudet ved cashlon it med en komplet maskine, dv/analog kort og realtime mpeg2 komprimering til omkring 30.000 kroner ville være perfekt!
Avatar billede outsider Nybegynder
04. juli 2002 - 12:37 #14
nejnej cgleerup! det var slet ik det jeg mente, ved en Privat PC mener jeg ikke et netværk. Altså det skal kunne køre på én Pc. Avid er jo primært beregnet til netværk, og derfor kører det kun på win2k.
Avatar billede glyholt Nybegynder
06. juli 2002 - 11:16 #15
Hvis prisen ikke har den store betydning så er der jo mange proffe systemer. Avid som er det mest brugte system indenfor tv brancen. Men for en EVT. nybegynder et svært stykke redigerings værktøj som kræver noget oplæring, men når man får det lært er det virkeligt godt.....
Silver og Purple er kommet meget frem det sidste stykke tid indefor TV verdenen, er er virkelig et godt stykke værktøj. Har godt nok ikke redigeret på det, men har hørt meget godt om det fra brugere. Er også et af de progremmer der har mange reel time effekter, og ikke har brug for at render alle ting før til sidst...
Så er der Media100 http://www.media100.com som ville være det jeg ville vælge, er utroligt bruger venligt i modsætning til Avid. har selv redigeret på det før hen og er meget glad for det, men det er jo en smagssag.Er desværre et overset stykke værktøj i TV brancen, da de ikke har været så gode til at profiler sig.
Men igen de er alle proffe systemer og spørgsmålet er om det er det du har brug for.
Et mere økonomisk program er Premiere og er bestemt også et godt program men stadig ikke på højde med de tidliger nævnte.
Henrik
www.glyholt.dk
Avatar billede kkd Nybegynder
08. juli 2002 - 20:12 #16
Puha... sikke da en masse kloge ord. Jeg er ved at være af den overbevisning, at jeg til mit forbrug godt kan klare mig med Premiere fra Adobe - og selvom jeg har skrevet at prisen er relativt underordnet, så skader det da ikke at kunne spare nmogle tusinde kroner. Jeg deler pointene imellem jer (jeg ved godt det ikke er så mange) og siger mange tak for de kloge ord.
Avatar billede outsider Nybegynder
08. juli 2002 - 21:35 #17
tak for point