Avatar billede jpst Nybegynder
30. juni 2002 - 20:34 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Avi og divx

Hvad er forskllen på avi og divx? skl man have et specielt program for at afspille de slags film? Hvordan får jeg det bedste billede?
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:35 #1
du skal bruge en codec.
www.divx.com
det er det eneste
Avatar billede jpst Nybegynder
30. juni 2002 - 20:35 #2
Jamen er der forskel på avi og divx?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:36 #3
AVI er en container. Den kan indeholde filer der er encodet i forskellige formater, eller slet ikke komprimeret. Forskellen er derfor at DivX blot er et codec, og AVI er et egentligt filformat.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:36 #4
BTW. der er ingen forskel, og det med det bedste billede, det afhænger af størrelse og hvad det er for en film! (altså Cam, telesync, DVdrip, VCDrip, etc) OG DVD rip er bedst kvalitet
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:36 #5
Barto hvad går din www.divxit.dk op i?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:39 #6
går op i?
Avatar billede jpst Nybegynder
30. juni 2002 - 20:41 #7
Kan jeg ikke bruge et dvd program istedet for det der www.divx.com?
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:42 #8
JA du skulle da lukke for subs og alt det der?
Hvad sker der, du skriver ikke rigtigt noget på siden. Så vi kan følge med!
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:44 #9
måske nogle DVD programmer kan afspille AVI men ikke alle.
MEn du skal stadig have den DivX codec.
eller vil der kun komme lyd
Avatar billede jpst Nybegynder
30. juni 2002 - 20:45 #10
Som man får i det program www.divx.com har..... ok mange tak
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:46 #11
Du kan godt bruge f.eks. PowerDVD til AVI filer. Men som bad24 nævner skal du stadig installere codec'et

bad24> har igår skrevet et lille update inde på siden. Men det ligger som en kommentar til den nyeste nyhed.
Avatar billede jpst Nybegynder
30. juni 2002 - 20:48 #12
Jeg fatter ik rigtig.... hvad er et codec? kan man installere det ind i power dvd (det har jeg)?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:51 #13
Du skal ikke gøre mere end at installere det fra www.divx.com

PowerDVD finder selv via Windows ud af at den skal bruge DivX codec'et til at afspille DivX filer med. Smart, ikke?
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:55 #14
det er lidt ligesom et program, du installere, som windows så bruger når der er en fil som er i divx format.
hvis du installeret den divx.exe fil du har downloaded, skulle du kunne se filmen med en DVD player (bare åben som du plejer)
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:56 #15
og BTW. Barto, det er mig BartAfterDark
hvis du husker mig!
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:59 #16
øhh, har de så været inde og hente din Pc'er og det hele
Og hvad med os brguere, kan vi forvente at politet står uden for vores dør?
eller har du slettet alle brguere?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 23:23 #17
De fik en kopi af min HD, men rapporten fortalte at der kun lå 1 film og 20 undertekster på den.

Jeg tror I kan slappe helt af.

ALle meddelelser og indlæg i forum'et er slettet, men profilerne findes endnu.
Avatar billede bad24 Nybegynder
01. juli 2002 - 23:39 #18
he he
Okay