Avatar billede kjohansen Nybegynder
29. juni 2002 - 01:49 Der er 2 kommentarer

DB med varenumre og tilbehør

Hej med jer

hvordan laver jeg en db med nogle grund modeller, og noget forskellig tilbehør, det ved jeg jo egentlig godt men hvordan gør jeg så når jeg skal lave en form eller en asp side, hvor jeg skal vælge en grundmodel, og derefter vælge noget tilbehør og der så "automatisk" bliver genereret en liste over det valgte.

Og så lige en ting mere : når jeg har valgt min grundmodel A og derefter klikker tilbehør B, så skal DB'en vide at også tilbehør C SKAL med..

Det jeg ikke kan hitte ud af er hvordan man vælger noget i en tabel for så at få det listet, ligesom for at lave en samlet konfiguation.

eks.
jeg vælger en PC_1 , med tlbehøret skærm_1 og helt auto skal den putte et kabel_1 på listen og vise det på en samlet liste.

Hvordan laver jeg sådan en DB ??

Mvh & Pft.

Kjo
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 01:58 #1
ehh er det ikke det 3 spm. du opretter?
Avatar billede terry Ekspert
29. juni 2002 - 10:05 #2
well the first you need to have in place is your tables and to do that you will need to know a bit about Relational databases.
And I would also suggest getting hold of a book on Access and if it is intended for the web also one on ASP and maybe ASP Databases.
Try ASP Databases from WROX ISBN 1-861002-72-6

http://www.awtrey.com/support/dbeweb/database.php
http://searchdatabase.techtarget.com/sDefinition/0,,sid13_gci212885,00.html
http://www.computerworld.com/databasetopics/data/story/0,10801,55918,00.html