Avatar billede bedsize Novice
27. juni 2002 - 20:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mpg filer

Jeg har en film i *.mpg format, som hverken media player, eller DivX vil afspille, dette forstår jeg ikke da media player sagtens kan afspille andre film i det samme format...
? findes der flere formater af *.mpg som ikke understytter hinanden.
? hvis så kan jeg hente en update et eller andet sted..
? Er der et anden program der kan afspille denne format...!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juni 2002 - 20:40 #1
hvilken fejl kommer mediaplayer med? filen kan jo være beskadiget
Avatar billede spunk13 Nybegynder
27. juni 2002 - 20:40 #2
Du mangler sikkert nogle codecs..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juni 2002 - 20:41 #3
kig her: http://www.eksperten.dk/spm/229293
der er nogle gode links :)
Avatar billede friiser Nybegynder
27. juni 2002 - 20:41 #4
Det kommer an på hvilket CODEC der er lavet i. Men jeg kan anbefale et program der heller PowerDVD der faktisk kan afspille ( næsten ) alt.

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede spunk13 Nybegynder
27. juni 2002 - 20:45 #5
www.codecs.dk/forside.htm

Dansk ;)

Kig under Windows>Codecs
Avatar billede bedsize Novice
27. juni 2002 - 20:54 #6
den skriver at formatet ikke er understyttet, Og jeg har instaleret mediaplayer 8,0 + den nyeste divX..????
Avatar billede bedsize Novice
27. juni 2002 - 21:13 #7
Ok...PowerDVD kunne sagtens afspille filmen, men med den kan man kun afspille 30min (uregistreret), så kan man ikke finde et tilsvarende kodec til mediaplayer
Avatar billede hanloven Mester
28. juni 2002 - 08:14 #8
Filen er sansynligvis en mpeg2 fil (som dvd og svcd). Jeg vil også tro at du vil kunne finde et codec på en af de nævnte sites.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. juni 2002 - 11:32 #9
der findes jo noget der hedder mpeg2, som hanloven siger - standarden benyttes til bl.a. DVD - så ganske rigtigt skal du investere i et program som powerDVD eller WinDVD