Avatar billede dadane Novice
13. august 2000 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Software til at se en database

Hej,

Jeg har adgang (=brugnavn/passwd) til en Oracle database. Mit spørgsmål er nu hvordan realisere jeg denne adgang?

Jeg skal vel bruge noget software. Hvad kan jeg connecte mig op igennem. - Det skal understøtte SQL.

Kan jeg se hvad jeg kan se? (Få en liste over tabeller som jeg har adgang til)?

Jeg er meget newbie her!

/DaDane
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. august 2000 - 20:58 #1
Tjaa... ASP kan hjælpe dig, hvis der er en webserver med ASP understøttelse på samme lokalnet som Oracle serveren :o)
Og ellers kan du bruge SQL Server 7.0\'s Enterprise Manager (Linked Server)
Avatar billede gollum Nybegynder
14. august 2000 - 07:24 #2
Tjah, alt software hvor du kan oprette en databaseadgang kan i princippet bruges. Du kan bruge Acces med externe datakilder fx. En anden mulighed er SQL+ som følger med oracledatabasen. Her kan du indtaste sql-kommandoer en en kommandolinje.
Avatar billede dadane Novice
14. august 2000 - 12:11 #3
qollum:
Kan du give mig et par hints til hvordan jeg bruger Access til at komme igang?
Evt. en kilde på internet.

Tigerdyr: Jeg er ikke interesseret i at køre det over web, så ASP og PHP3 er ikke interessant - i hvert fald ikke til dette projekt.

/DaDane
Avatar billede veronica Nybegynder
16. august 2000 - 18:28 #4
Vejledning til at se data fra Access:

I ODBC-kilder under dit kontrolpanel (gående ud fra, at du bruger Windows) definerer du din Oracle-forbindelse. Derefter kan du i tilgå data fra Access/Excel/etc. MEN dette kræver, at du har en Oracle Driver installeret.

Det lyder dog ikke som om, det behøver at være så fancy. Derfor kunne jeg forestille mig, at SQL*Plus ville være udemærket. Dette er Oracles egen kommando-baserede klient til databasen, hvor du kan skrive SQL.

Er du ikke til det kommando-baserede findes der et program kaldet TOAD, som kan sammensætte dine queries (ud over en masse anden funktionalitet). Det er utroligt godt til en Oracle database efter min mening. http://www.toadsoft.com/ giver både en free- og en shareware-version.

mvh. Veronica
Avatar billede tuxen Nybegynder
05. september 2000 - 15:18 #5
Veronica har ret, og hun burde lave et svar så du kan gi hende point
M.V.H Thue
Avatar billede veronica Nybegynder
05. september 2000 - 18:50 #6
sorry .. her er mit svar :-)