Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 09:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tekst problemer

Hej med jer, jeg sidder i Flash MX og har  lavet en næsten komplet website, men jeg har lige opdaget at min site´s tekst opføre sig underligt på nogle maskiner, trods jeg har valgt at bruge en websikker tekst (Verdana).

Nogle der kan hjælpe?

Tim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 09:52 #1
jamen hvad er problemet???
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 09:52 #2
kan det være en pga. at brugeren har flash 5 player? og hvis ja kan man så lave en tester til flash player 6?

Tim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 09:54 #3
Jamen hvad problemet dog? Det er jo umuligt for en læge at sige du har nyrebækkenbetændelse, hvis ikke han får lov at se patienten...
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 09:54 #4
problemet er alt hvor åøæ osv. er i teksten laver siten op til 6 andre tegn /(=?`"?) istedet for et f.eks å?

Tim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 09:56 #5
indsæt :

System.useCodepage = true;

I din første frame og kig så efter igen...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 09:57 #6
:)
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 10:01 #7
Ok det råd har jeg fået før nu er problemet bare at jeg har en scene med navigatoer på  som styre et eksternt movieclip, hvor skal din action så ligge
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 10:03 #8
Det skulle vel ikke være noget problem, så længe du indsætter System.useCodepage i hovedfilmen??
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 10:16 #9
Tak for hjælpen jeg tror det virker (-:

Tim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 10:17 #10
Det skulle jeg mene ellers må du jo råbe højt :))
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 10:17 #11
Det var dog utroligt -
hvert 3. spg. er efterhånden "Hjælp min tekst virker ikke....." det gør søgefunktionen måske heller ikk ;-)

Jeg har oplevet af Mac ikke er særlig glad for System.useCodepage, så er der vel ingen vej tilbage end  UFT-8 konverteringen !?  :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 10:20 #12
D!ktator - Det er muligt du har ret - Jeg bør vidst lige tjekke vores G4 ud...
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 10:24 #13
Jeg sidder på en G3'er den gav ikke problemer det er mere G4'eren der laver ged i den?

Tim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 10:27 #14
2 sekunder - Jeg lige i gang med at starte den op og så skal jeg jo lige finde ud af hvordan man bruger sådan en sag.....

;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 10:50 #15
ehe... Hvordan opdaterer man sit flash plugin på Mac...
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. juni 2002 - 10:55 #16
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 11:02 #17
Vælg .hqx filen og den downloader. Efter downloading finder du et installations-ikon på dit skrivebord. Dbklik og vælger browsertype -
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 11:31 #18
Så lykkedes det.

æøå vises IKKE hos mig når jeg bruger system.useCodepage (alene ihvertilfald). Så jeg må vidst kaste mig ud i at UTF-8 encode min tekst alligevel...

/Nikolaj
Avatar billede tim_rose Nybegynder
28. juni 2002 - 12:56 #19
UTF-8 ????????
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 13:45 #20
Avatar billede tim_rose Nybegynder
01. juli 2002 - 14:16 #21
Hej igen, jeg har siddet og kikket lidt  på det der med teksten og jeg er ikke hundered på dette virker på alle mac men jeg har prøvet på fire endtil viddere og det har virket?
Grunden til at MX har problemer med teksten er (hvis jeg har ret)at der er kommet et ekstra mellemrum ind mellem enten to bogtaver eller to ord? så laver den en tekst noget lingende denne ?"3spjc. altså voilapyk.
prøv om det hjælper på jeres side ?

*TIM*