Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2000 - 00:07 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

BNC og 100Mbit på et kort

Kan det lade sig gøre at få et Netværkskort med både BNC(10Mbit) og RJ45(10/100).
I så fald hvor?
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. august 2000 - 00:16 #1
Nej desværre til at starte med troede jeg ikke at det kunne passe men det ser efterhånden ud til at være det...
Ingen 100mb netkort med både rj45 og t-stik :(

Men prøv lige at lade spørgsmålet stå et par dage og se om man skulle være så heldig at der var en der havde fundet et sådan kort et sted over i Rusland, lige ved siden af netetikkete :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2000 - 00:29 #2
Nej ikke 100mbit rent for BNC kan kun klare 10 Mbit. Til gengæld kan du få 10/100 Mbit kort med begge stiktyper på.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2000 - 00:34 #3
>>>>kharder
Prøv at læs mit spørgsmål igen, og tænk lige en tanke.....

Og hvor kan man købe det? (butik, du ved)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2000 - 01:29 #4
Jeg ved ikke hvor min leverandør har købt det henne, men det kan jeg da finde ud af, næste gang jeg får fat i ham. Jeg har begge stik på mit 10/100 netkort + et til at sætte den bærbare eller anden computer direkte.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. august 2000 - 02:00 #5
Ham vil jeg også gerne møde, for hver eneste skide it-analfabet som jeg har fået fat i bag skranken i de forskellige butikker har insisteret på at man ikke kunne få kort med begge stik.
Avatar billede kio_liex Nybegynder
13. august 2000 - 09:41 #6
Jeg er enig med tommyf, i at man ikke kan få et kort med begge stik der understøtter, både 10 og 100 Mbit, BNC kan kun køre 10 Mbit. men hvis det er fordi at du vil kunne sætte to computere sammen uden en Hub, hvorfor så ikke bare bruge et \"krydset\" RJ45 kable, så kan du jo stadig køre med 100 Mbit...
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2000 - 09:56 #7
Nej BNC vil kun understøtte 10Mbit delen.
Avatar billede z_master Nybegynder
13. august 2000 - 09:57 #8
Jeg har rent faktisk set et kort i et computer blad, hvor der var BNC og 10/100 på det. Dog var det så dyrt at man ligeså godt kunne købe to kort og spare til 700 kr.

;oP
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2000 - 11:43 #9
>>>> Zmaster
Så var det vel også 3com, eller ling.
Det behøver jeg ikke. Man må da kunne få dem i en billigere udgave!

>>>>>kip liex
Det er fordi vi laver et netværk, der går ud og ind af vinduer, jeg skal bruge BNC. Vi skal selv kunne samle dem. Og gider ikke invistere i en stor hub!

100 Mbit skal jeg bruge til store parties!
Ellers får man jo dumpepladser....
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. august 2000 - 13:59 #10
jeg ved at intel har lavet sådanne netkort, men stadigvæk, BNC delen kører kun 10 mbit, men det kan fås!!!!
Avatar billede svindler Nybegynder
14. august 2000 - 11:38 #11
Jeg har set nedennævnte i brug uden nævneværdige problemer. Ifølge siden er den dog out-of-stock.

http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalo
g/detail.html?SKU=3C905B-COMBO
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. august 2000 - 06:47 #12
BNC er kun til 10 MBit som der sikkert allerede er nogen der har svaret!

johannielsen:
Hvis du bare skal forbinde 2 computere så kan du også godt vælge og bruge et krydset twisted pair  kabel (RJ45 stik i begge ender).
Det er for det første en højre hastighed, for det andet nemmere og samle (syntes jeg).

Du kan også vælge og bruge fiber til gigabit.
(men det er en helt anden prisklasse og hastighed).

Håber du kan bruge dette svar, og held og lykke med det.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. september 2000 - 00:16 #13
Jeg har nu sat pointene op til 100, hvis en kan fortælle mig hvor jeg kan for et kort som øverst beskrevet til under 200 kr.

På forhånd tak

:-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2000 - 00:32 #14
Jeg undersøger det lige hos en god forbindelse!
Avatar billede svindler Nybegynder
18. september 2000 - 17:10 #15
Jeg vil blive meget overrasket, hvis du finder et kort, der kan opfylde det hele i nærheden af den pris.
Du kan få 10/100Mbit TP (RJ45) kort eller 10 Mbit TP/BNC til under 200. Det eneste kort jeg er stødt på, der opfylder alle betingelser er det ovennævnte, og det koster $170.

Se evt http://www.edbpriser.dk og søg efter Net-Netkort under \"Øvrige hardware\". Der er pt to forskellige kort med 10 Mbit TP/BNC; et 3Com Etherlink III til kr 189 (som jeg ville vælge, hvis jeg havde dit behov) og et Prime til kr 135.
Avatar billede arriva Nybegynder
19. september 2000 - 14:42 #16
det kan både lade sig gøre at køre 100mbit på BNC og få kort med både BNC og RJ-45 som også understøtter 10/100mbit... jeg ved det er muligt, men de er sjældne og derfor er prisen meget høj!
Hvis det er meget vigtig at kunne bruge begge dele så køb 2 netkort, det er ikke svært at få til at virke sammen....
Avatar billede svindler Nybegynder
19. september 2000 - 14:45 #17
100Mbit på BNC?
Jeg er normalt ikke kategorisk afvisende, arriva, men I dit tilfælde vil jeg gøre en undtagelse ;-)

Avatar billede arriva Nybegynder
19. september 2000 - 14:53 #18
det kan godt være du ikke tror mig, det er højst sandsynligt fordi du kun har set \"normale\" netkort, hvor man kun kører 10mbit BNC, og har fået fortalt at BNC KUN kan køre 10mbit, men det passer ikke... BNC kan rent faktisk godt køre 100mbit...
Avatar billede svindler Nybegynder
19. september 2000 - 15:01 #19
Det er ikke, som du har set et kort med 100BaseFX med ST-stik? ST-stik ligner et bnc-stik, men det er fiber og der vil i givet fald være to stik: et til transmit og et til receive.

Jeg har ikke set nogen fiber-kort, der kan køre flere hastigheder.
Avatar billede arriva Nybegynder
19. september 2000 - 15:05 #20
Nu har jeg fundet et kort der har 10/100mbit RJ-45 port, et AUI stik og et 10Mbit BNC stik...
Det hedder:
3COM 3C905-B
Avatar billede arriva Nybegynder
19. september 2000 - 15:06 #21
hovsa.... det var allerede blevet sagt...
svindler>> Nej, jeg er jo ikke dum... Man kan få et 100 Mbit BNC netkort...!
Avatar billede svindler Nybegynder
19. september 2000 - 15:18 #22
arriva>> Du får 200 point, hvis du viser mig en link til et kort, der kører 100Mbit ethernet over kobber via et bnc-stik!
Hvis nogen når det før arriva får den første 200 point og arriva får også 200 point.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. september 2000 - 15:44 #23
svindler: Jeg holder med dig, for jeg har aldrig set et BNC der kan køre 100MBit.
Så jeg gad også godt se det hvis det overhovedet findes. (tror det næppe for så ville man da ha set det?)
Avatar billede arriva Nybegynder
19. september 2000 - 16:59 #24
svindler>>Top!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
19. september 2000 - 21:00 #25
Øhhhh, jeg VED de findes. Jeg har set dem i udgåede butikkers blade. Jeg mangler bare en butik......

Måske en af jer kender bare en rar butik, hvor de er i besiddelse af et sådan kort til en rimelig pris.

Jeg er ikke interesseret i ville fibrekort!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. september 2000 - 07:45 #26
johannielsen: Hvorfor vil du egentligt abselut have et med BNC til de 100MBit?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. september 2000 - 20:24 #27
Jeg spiller BNC med nogen, og 100 Mbit med andre......så det....
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. september 2000 - 22:36 #28
Jeg tvivler kraftigt på at du kan få sådan et vidunderkort til under 200 kr :(
Men hvorfor ikke bare sætte to kort i ?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. september 2000 - 00:32 #29
>>>>fordi jeg lider under få PCI slots, og fordi det er vel ret upraktrisk, at sætte dem op!
Avatar billede svindler Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:34 #30
Hvis du allerede har et netkort, der kører 10/100 på rj45, kan du købe en lille 5 ports 10 Mbit hub med bnc stik. De kan købes for ca 2-300 kr.
Hvis du i forvejen har et bnc-kort, kan du selvfølgelig stadig anvende hubben, men kan så kun komme op på 10 Mbit RJ45.

(Jeg tillader mig her at gå ud fra, at 100 Mbit BNC ikke er interessant, da det efter min bedste overbevisning ikke eksisterer.)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2000 - 00:22 #31
Det gør det, men BNC køre på 10Mbit delen.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:13 #32
Folk fatter ingenting!
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 20:14 #33
Jo vi gør Har du fået fat i et ?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 20:15 #34
Hvor mange kort vil du købe?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. oktober 2000 - 20:19 #35
>>>>kharder

Nej, kun 1 kort......

max. 150-200 kr.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. oktober 2000 - 21:26 #36
johannielsen: vi forstår udemærket godt.
Det du ville ha for et netkort er et som kan klare både BNC med 10 MBit og RJ45 med 10/100 MBit. Dem kan du sagtens få og finde på bl.a. www.edbpriser.dk

Meen jeg tror at det der skete herinde var at nogen begyndte og sige at man kunne få BNC hvor det kørte med 100 MBit. Det var der så nogen ink. jeg selv som påstod at det kunne man ikke.
Derfor er der vist skabt lidt forvirring...
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 23:42 #37
Har sendt forespørgsel videre.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
15. oktober 2000 - 00:05 #38
>>>>>>maniacdog

Prøv at søge på BNC på EDBpriser....kun 10 Mbit!

Ingen 10/100!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
15. oktober 2000 - 18:27 #39
Ja som jeg sagde på BCN siden, MEN på RJ45 så er det 100 Mbit!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. oktober 2000 - 17:28 #40
Nej, med 100Mbit Rj45, ingen BNC!
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 17:38 #41
Avatar billede svindler Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:02 #42
Avatar billede jjonsson Nybegynder
17. februar 2001 - 02:41 #43
Der findes flere producenter der har lavet et kombineret 10 Mbit BNC + 10/100 Mbit RJ45 netkort.
Bla. laver Accton det:

http://www.accton.com.sg/accton/products/adapters/en1207d_tc/base.html

Man kan selvfølgelig kun køre 10 Mbit på 10Base2 (BNC) interfacet. 10/100 kan selvfølgelig køres på 10Base-T og 100Base-TX interfacet!

Får jeg en dusør ???

:-) Jens
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. februar 2001 - 12:31 #44
Hej Jens!

Gik efter \"Point til jjonssen\"........