Avatar billede tim_rose Nybegynder
26. juni 2002 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Toshiba Satelite 1710 CD

Jeg har kæmpe problemer med min bærebare Toshiba Satelite 1710 Cd,  harddisken er blevet formateret og jeg kan ikke installere nogen som helst version af windows. Jeg har købt den brugt  så jeg har ikke orginal filerne mangler jeg en diskette eller skal der en speciel udgave af windows til?
Er der nogle der kan  hjælpe?
computeren kan ikke åbnes uden en bootdiskette og siger at installations-filerne til windows mangler på cden?

Tim Rose
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
26. juni 2002 - 13:36 #1
hvilken windows version er du ved at installere?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
26. juni 2002 - 13:37 #2
Har du sat computeren op til at boote fra cd'en først?
Avatar billede tim_rose Nybegynder
26. juni 2002 - 13:50 #3
Windows 98, og ja og nej for det virker som om at den ikke vil læse CD en, og jeg har prøvet med mange forskellige versioner. det er som om der er noget der blokkere den.?

Tim
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
26. juni 2002 - 13:53 #4
hmmm og du har ikke en startdiskette til win 98?
Avatar billede tim_rose Nybegynder
26. juni 2002 - 13:58 #5
jo jeg har men jeg kan jo ikke komme viddere den kan ikke finde instalations filerne, hverken med eller uden startdiskette? har du selv en toshiba?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
26. juni 2002 - 14:02 #6
nej min er en asus, men kommer den med en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde installationsfilerne eller leder du på D: drevet i stedet for E: drevet?
Jeg ved ikke om du godt er klar over det, men en startdiskette flytter med drevene, da den gør plads til et midlertidigt drev på D:, derfor er cd'en flyttet til E:
Hvis der derimod kommer en fejlmeddelelse, så mangler din cd den fil der hedder boot.ini og muligvis nogle stykker til
Avatar billede tim_rose Nybegynder
26. juni 2002 - 14:08 #7
jeg har prøvet stort set akt men jeg har en ide om at Toshiba bruger en speciel form for instalationscd som nogle andre gør, så der simpelhen ikke kan instaleres andet end den slags windows.,?
Irreterende IK