Avatar billede ouh1000 Nybegynder
26. juni 2002 - 11:27 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Signatur + default memo

Hvordan opretter jeg min egne signatur. Kan kun finde noget om elektronisk signatur, men det skal være en med bla.:

Venlig hilsen

Bla bla bla
bla bla bla

Og hvordan opretter jeg en ny skabelon til nye mails(memo)
Sådan at når jeg starter en ny mail, er der allerede nogle foruindtastet informationer.

Jeg køre både med ver. 4.6(job) og 5.0(hjemme)
Avatar billede roed Nybegynder
26. juni 2002 - 11:36 #1
Med din R5 er det nemt nok, der gør du det under "Væktøj/Indstillinger" under "Signatur".

Det er strax lidt sværere i R4.6, der skal du oprette et Brevpapir som du hver gang skal bruge til det. Det gælder også hvis du vil have diverse faste indstillinger når du opretter en mail.
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
26. juni 2002 - 12:18 #2
Okay, fint med Ver5.
Men det er faktisk vigtigst med 4.6 :(
Mener du at det er igennem "kladder" jeg skal, for det var ikke meningen.
Gerne hvor jeg trykker på knappen "nyt memo" så skal den nye mail, med informationerne kommer frem, istedet for den idag blanke side.
Avatar billede Inge Nybegynder
26. juni 2002 - 12:20 #3
Du kan i ver. 4.6 lave en lille tekstfil i notepad. Denne fil kan du hente med en makroknap i iconlinien. Markroknappen skal have følgende formel
@Command([FileImport];"ASCII Text";"c:\\Notes\\data\\mvh.txt")
alt efter hvor du lægger filen og hvad du kalder den
En anden mulighed er at rette i din lokale mail-template, men så skal du slå design opdatering fra, ellers mister du rettelserne. Din administrator vil nok ikke være så glad for den sidste løsning
Avatar billede roed Nybegynder
26. juni 2002 - 12:25 #4
Hvis du vil have det til at stå fast når du trykker "Nyt memo" er du nødt til at rette i dit design (som sagt ovenover), ellers er du ude i at oprette en kladde som du skal bruge hvergang du vil sende en mail!
Hvis du konsekvent vil bruge den kladde, er du så nødt til at finde dem frem hvergang!!
4.6 styrer ikke dette enme særlig godt :(
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
27. juni 2002 - 08:58 #5
Det skal ikke være som kladde, synes ikke det er så god en ide.

"slå design opdatering fra" gad vide om den ovehovedet er slået til? Hvor ser jeg det?
For "nyt memo" er bare et blankt stykke papir, så mon ikke det går at slå den fra? eller?

Det er faktisk en meget god ide med den knap. Men for det første kommer den med en besked om "linieskift" kan man undgå den?
Kan man ændre på tekst-formatterne i en txt-fil? Altså hvis jeg gerne vil have mit telenr. i en svag grå?

Har I andre ideer?
Avatar billede Inge Nybegynder
27. juni 2002 - 10:10 #6
Den med linieskiftet er ikke nem at undgå, hvis der er linieskift, og nej jeg tror ikke du kan ændre på formatet i en txt-fil. Det er jo en ascii text der importeres.
Design opdatering ser du ved at højreklikke på databasen, vælge egenskaber og se om der er markeret for Opdater design fra... "en eller anden template" hvis du fjerner det kryds, bliver dit design på postkassen ikke automatisk opdateret. Det betyder at hvis der bliver lavet en tilføjelse eller rettelse i jeres mailtemplate på serveren, så får du ikke automatisk denne rettelse.
Hvis du vælger at fjerne den automatiske opdatering, kan du rette din memo-formular til som du vil.
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
27. juni 2002 - 11:21 #7
Øh, "opdater design" er slået til, og jeg kan ikke fjerne fluebenet.

Er der en mulighed for at fjerne det med linieskift? Du siger det ikke er nemt at undgå, men det lyder som der er en mulighed.

Ang. text-format, kunne det være der var noget kode til det? eller er det så ved at være for langt ude?
Avatar billede Inge Nybegynder
27. juni 2002 - 15:01 #8
nej jeg tror ikke du kan fjerne det med linieskift, hvis der er linieskift, jeg kender ikke noget til kode og text-format
Nu kalder Roskilde festivalen, så jeg smutter
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
03. juli 2002 - 08:49 #9
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
03. juli 2002 - 08:51 #10
Jeg havde ellers givet jer 15 point hver, men der er gået et eller andet galt.
Roed kan du ikke lige ligge et svar mere.
Avatar billede roed Nybegynder
03. juli 2002 - 08:54 #11
OK ;o)
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
03. juli 2002 - 10:14 #12
Var det et svar? :)
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
03. juli 2002 - 10:14 #13
Prøver lige om jeg kan ligge et?
Avatar billede roed Nybegynder
03. juli 2002 - 10:16 #14
engang til så ...he he
Avatar billede roed Nybegynder
03. juli 2002 - 10:17 #15
det kan ikke lade sig gøre. Jeg kan ikke svare mere. Men det er også lieg meget med points. Så drop du det bare ;o)
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
09. juli 2002 - 08:17 #16
Ok, jeg siger tak for hjælpen.
Jeg har oprette et tillægs spm her: http://www.eksperten.dk/spm/233836 ang. at få lavet en knap i en mail med denne signatur-knap.
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
09. juli 2002 - 08:19 #17
Det var da sjovt. Nu har Roed fået 15p (hvor der stod  før, og kunne ikke ligge et nyt svar) og samo 30p. Hmm, men nu fik i begge point. Takker endnu engang.
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
11. juli 2002 - 08:39 #18
Jeg kan lige fortælle at jeg fik lavet en signatur-knap som den jeg ønskede, det blev lave vha. variabler.