Avatar billede equal Nybegynder
25. juni 2002 - 21:41 Der er 2 kommentarer

Animation i Adobe Photoshop 7.0

Hey allesammen!
Kan jeg faa en brugervenlig forklaring paa hvordan man laver animationer i adobe photoshop?
gerne danske links til tutorials...

// Equal
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 21:43 #1
du laver Animationer i programmet ImageReady som er med i adobe photoshop
Avatar billede spe Nybegynder
25. juni 2002 - 21:58 #2
Som fiskerendk skriver skal du bruge ImageReady. Du har en kommando i File-menuen der hedder Jump to her kan du vælge ImageReady. Dette sender dit billede over i ImageReady (kommandoen findes også som ikon i din værktøjskasse).
I ImageReady har du en palette der hedder animation. Her kan du lave det antal billeder der skal bruges i din animation. Er det f.eks en tekst der skal flytte sig, aktivere du dine Frames (billeder) i animation-paletten et efter et og for hvert billede flytter du din tekst den afstand teksten skal bevæge sig billede for billede.
Du kan også lave animation ved at have din tekst eller andet liggende i lag hvor hvert lag repræsentere hvordan din animation skal se ud billede for billede. I animations-paleten aktivere du hvert frame og slår det lag til (det vil sige du klikker øjet væk på alle de andre lag), der viser din tekst eller andet som det skal se ud i netop den Frame.
Når du gemmer optimized får du en gif-animation af det du har lavet.