Avatar billede hmp Nybegynder
25. juni 2002 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

config af router "ping"

hej for at gøre det kort
jeg vil gerne overtage en vens computer over nettet og har fundet et program til det der hedder cool remote 1,12.men det virker ikke. på der side med FAQ kan man teste "ping" ( http://www.yaosoft.com/faq.htm spørgsmål nr. 5 ) Når jeg tester får jeg medelsen TIMEOUT ...
det betyder at jeg ikke kan bruge programmet. ved forespørgelse hos programmets bagmænd siger de at jeg skal configurere min router.
men hvordan ??
Har router, adsl, switches
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 15:00 #1
Find ud af hvilken/hvike port programmet program og så skal de åbnes på routeren
Avatar billede hmp Nybegynder
25. juni 2002 - 15:38 #2
hvordan finder jeg ud af det.???
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 16:40 #3
kender ikke programet.. Men prøv at se under indstillinger eller opsætning
Avatar billede hmp Nybegynder
25. juni 2002 - 18:10 #4
12. What ports does the Cool Remote Server use?
TCP Port: 11977
TCP Port: 11978
TCP Port: 11980
UDP Port: 61979
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 19:38 #5
jeps. Det skal kon passe. SÅ skal du bare åbne portene på routeren (den computer du vil overtage) Det gør du ved at åbne IE og skrive gatewayen og så kan du læse dig frem til resten på skærmen.
Avatar billede bc.com Nybegynder
05. juli 2002 - 11:46 #6
Det nemmeste ville nok være at bruge VNC som er freeware. Kan downloades fra:( http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html ) Programmet kører på port 5800 fast. Der er egentlig kun ganske få limits: man kan ikke lave filoverførsel eller print ligesom med PcAnywhere og deslige...but hey, det er freeware.
Du connecter sådan: http://(ip-adressen på fjern pc:5800)
Kolon er for at indikere for browseren at det er på port 5800 den skal kigge.
Hvis VNC er installeret på den fjernpc skulle det kunne lade sig gøre at overtage skærmbilledet og ellers arbejde remote.
Det kræver så godt nok en fast ip-adresse...
Avatar billede hmp Nybegynder
05. juli 2002 - 12:02 #7
tak for svaret jeg undersøger det lige