Avatar billede qhp Nybegynder
24. juni 2002 - 14:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få Dato/Tid overført til PC via DV-out

Jeg bruger 1 Firewire kort fra Pinnacle og det medfølgende redigeringsprogram Studio DV 7. Når jeg overfører videoklipper til PC via DV-out på min JVC DVL-140 får jeg ikke dato og tid med. (Det får jeg hvis jeg gør det via S-VHS udgang i stedet for).

Er der nogen der har lignende problem ? Jeg tvivler meget på, at man ikke kan det med DV-udgang.
Avatar billede hanloven Mester
25. juni 2002 - 09:11 #1
Det kan helt sikkert lade sig gøre. - Det kræver bare at softwaren understøtter det. (Kender ikke Studio DV 7).

Når du kører digitalt vil alle frames blive nummereret og dato og klokslet vil blive gemt som en kode.

//Hanloven
Avatar billede qhp Nybegynder
25. juni 2002 - 09:56 #2
hanloven, kunne du få dato over på PC med et andet program ?
Jeg har snakket med Support afd. fra Pinnacle DK. De sagde det måtte være kameraens skyld. Så snakkeede jeg med JVC, de ved det ikke, og sagde jeg skulle prøve at teste det af med en kamera af en anden mærke !!!
Avatar billede hanloven Mester
26. juni 2002 - 20:35 #3
Jeg må indrømme at jeg ikke har rodet med det. Jeg plejer at lave mine egne tekster / dato tekster til mine hjemmevideoer. Men det må kunne lade sig gøre. Kender desværre ikke til hvordan man i praksis gør det. - Eller hvilke programmer der kan det.

//Hanloven
Avatar billede qhp Nybegynder
06. august 2003 - 15:51 #4
Det kan man nok ikke.