Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 00:50 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Valg af TV-kort?

Jeg er ved at købe et TV-kort til min comp. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal vælge. Jeg vil have en pæn opløsning, og gerne almindelig stereolyd. Og et stik, så der bare skal et almindeligt antennekabel i. Jeg har kigget på edbpriser.dk, men der står en masse om PAL, DBX stereo og en masse andet jeg ikke aner hvad er.
Jeg vil ikke give meget mere end 700kr for det.

Nogen der har et godt forslag til hvad jeg skal købe?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 00:55 #1
de har testet nogen i det nye nummer af M! www.m-online.dk
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 00:56 #2
de testede også nogen i alt om data, et par numre siden dog
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 00:56 #3
stereo lyden kommer fra tv'et da hvis det har stereo... ikke fra kortet

køb et asus GeForce2 eller 3 med tv out...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 00:58 #4
ja hvis det bare er tvoutet du vil ha, så køb et gf2 mx400 m.64mb ram
det er fino og koster kun ca. 600kr
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:01 #5
Jeg har allerede tv-out, men der sidder et underligt stik på, som jeg ikke har kabler til. Det er et tv-tuner-kort jeg vil ha. Jeg har ikke noget fjernsyn, men jeg har fået en gammel stueantenne af min nabo, så nu synes jeg det kunne være sjovt, at kunne se TV på min comp.
Og mit grafikkort er ganske udemærket, så jeg vil ikke give mange tusinde for at få et med tv-ind.

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:03 #6
dem der er i M! koster fra 500 til nogle tusind dask
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:06 #7
metal hansen: Jeg kan ikke finde den artikel på deres side!?!?!?

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:11 #8
nej den ligger der heller ikke :(
men jeg har da bladet, hehe
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:13 #9
metal hansen: ka du så ikke lige scanne den artikel? Eller bare gi konklussionerne af de testede kort?

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:15 #10
har du en mail? så kan jeg sende dit info
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:15 #11
dit = dig
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:16 #12
LarsSommer@hotmail.com
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:30 #13
ok nu har jeg sendt dig lidt info :)
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:32 #14
metal hansen: Tak for rådene via mail. Skriv lige som svar herinde så du ka få dine 15 points

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:33 #15
oki :)
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 01:34 #16
metal_hansen -> du ved bedre end dette her, alle skal have adgang til info'en, ellers kan du ikke få points :)
Jeg siger det bare fordi der måske kommer en herind og vil købe et tv-kort, men han/hun får jo ikke noget ud af at du har sendt en mail.
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:37 #17
Jeg kan smide det vigtigste af infoen herind....

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:37 #18
ok så skriver jeg det også her:
hauppauge wintv/radio PVR usb: 2230kr.
hauppauge wintv/radio stereo: 929 kr
terratech terratvalue tv/radio: 510kr
pinnacle studio pctv/radio: 959 kr.

godt nok?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:37 #19
jeg ville vælge terratech terratvalue tv/radio: 510kr
det har fået bedst vurdering :)
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 01:38 #20
fint fint ;)
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:40 #21
Hvilket jeg også vælger. Så skal jeg bare finde en forhandler...

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:42 #22
jeg har nogle tlf. numre her. 2 sek så skriver jeg det lige af
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:43 #23
Nej nej, bruger edbpriser! SHG er billigst, men dem handler jeg ikke hos mere, efter nogle store support problemer. Det blir hos CompuMail..

/ LaSG
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:44 #24
Ellers mange tak ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:45 #25
hauppauge wintv/radio pvr usb 45821260

hauppage wintv/radio stereo 70260710

pinnacle studio pctv/radio 70260710

terratech terratvalue tv/radio 45821260
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:45 #26
nå nu gjorde jeg det alligevel *G*
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:45 #27
Men, hvor kan jeg se hvilken opløsning det kan vise? Det står på de fleste kort på edbpriser.dk, og på producenternes hjemmeside. Men ikke på TerraTechs!

/ LaSG
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:48 #28
mon ikke det kan vise stort set alle opløsninger?! hmm du kan jo evt. ringe til forhandleren og spørge
Avatar billede lasg Nybegynder
24. juni 2002 - 01:51 #29
Tjoe... Når M kan anbefale det, er det jo nok helt fint. Mailer TerraTech og hører ad før jeg bestiller
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 01:51 #30
ja eller du kan da skrive til M! ;) de har jo testet det, så snak med ham der testede det *G*
Avatar billede p65 Nybegynder
24. juni 2002 - 09:24 #31
ComputerCity har en USB ting til kr.399.
VCD opløsning og mono.
Avatar billede tbuch Juniormester
31. marts 2003 - 15:34 #32
Hej lasg og andre ligesindede

Tænker selv lidt på at købe kortet og er derfor lidt interesseret i at høre, om du er blevet tilfreds med kortet og hvilke erfaringer du har med kortet.

Kan du/I nævne nogle ting, som du er rigtig glad for ved kortet og nogle ting, som du er knap så glad for??

Bemærk venligst, at jeg har tilladt mig at spørge et par stykker her på experten om deres erfaringer med TV-kort, og at man evt. kan svare på http://www.eksperten.dk/spm/335527, hvis man vil have del i nogle point, hvilket man skal være meget velkommen til

Venlig Hilsen

Thomas