Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bestilling af digital foto

Jeg har ladet mig høre, at længde/bredde-forholdet på de fleste kameraer, deriblandt mit eget, ikke stemmer overens med f.eks. 10x15 som jo er standard for normale billeder.

Derfor skal billederne jo beskæres...hvilket format passer???

Er der andre ting man skal være opmærksom på i den forbindelse, vil jeg med glæde modtage tips.

Johan
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2002 - 17:16 #1
mener at digitale kameraer generelt tager i forholdet 3:4, mens de alm. kameraer tager i forholdet 2:3

Så hvis du beskærer, så sørg for at det er i et 2:3-forhold (som 10*15 også siger)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:25 #2
Hvis nu mine billeder er 960x1280 - 853(,3333)x1280 - det 2:3

Vil billederne så blive "rigtige"???
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:26 #3
Hov, det forklarede jeg ikke rigtigt. Det første tal er min opløsning - det andet er hvor jeg har lavet det om til 2:3 ved at skære i højden.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:27 #4
.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2002 - 17:29 #5
Det skulle jeg mene :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:36 #6
Ok, tak.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:36 #7
Har du erfaring med proceduren? Har du evt. prøvet at bestille over nettet via Japan Photo?
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2002 - 17:38 #8
ikke endnu må jeg sige - regner med at tage det via merlins service når jeg skal, da de er nede i byen - og så er det lettere hvis noget går galt *håber jeg da*
"Ulempen" er så at man selv skal ned og hente dem så vidt jeg husker...

http://213.69.181.217/
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. juni 2002 - 23:13 #9
Der skriver de anbefalede opløsninger. Man skal så bare huske, at skære af i stedet for at presse sammen!

Tak for linket. Det er også billigere end Japan.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2002 - 23:18 #10
:=)
Det var da rart - dog har de et "startgebyr" - bare så du er opmærksom på det..

Og husk at lukke spr. når det er.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
21. juni 2002 - 17:55 #11
Hvis jeg skal lukke, skal du så lige smide et svar.
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. juni 2002 - 18:33 #12
Jamen det kan jeg da - troede jeg havde :)
Håber billederne bliver gode - selv glæder jeg mig til et mix af gode billeder i 1 stort :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 12:18 #13
Billerne blev ikke gode!!!

Jeg tog 190 billeder på ferie i Løkken og på Fæøerne...190!!! - jeg er så lige kommet hjem, og der er kun de 2 sidste!!! - jeg kvæler det kamera!!! - eller klager i hvert fald fald. Jeg ved ikke hvordan det er sket, for der er ingen tilbage, og godt være mere end 2 billeder på 32 MB, HRMF!

Nogen idéer? - jeg håber jeg får dem frem.
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. juli 2002 - 12:48 #14
hummm.. aner ikke hvad cam du har, men det der er da ret sur numse :\
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 16:35 #15
Du har ret! - Sure Baller!