Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 15:37 Der er 13 kommentarer

fejl rapporterings side

Hej Alle Hajer

Jeg vil gerne have lavede en fejl rapporterings side
som denne http://fhedb.dk/rek_rma.htm  .
det skal være sådan at når man trykker send bliver man diregeret til en anden side og får et nummer eller at man får det på mail .Det samme nummer skal jeg selvfølgelig også have på en mail. Det skal lige siges at jeg intet har forstand på programmering.
håber det er nok Point :oI
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. juni 2002 - 15:45 #1
Det du vil have er altså bare at der bliver sendt en mail ud til kunden, med et nummer, eller hvad. Hvis man har udfyldt skemaet korrekt ?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. juni 2002 - 15:51 #2
Fordi det ville ikke være noget problem at lave det til dig.
Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 15:57 #3
Ja TAK!!
En mail til kunden og en mail til mig med et nummer eksempel kan der stå DIT RMA NR er 2256.Næste gang en udfylder for de NR 2257.
Det skal bare forgå automatisk
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. juni 2002 - 16:44 #4
Det tager nok lidt tid da mit normale webhotel (friserverplads.dk) ikke er oppe i øjeblikket så jeg kan ikke rigtig lave eksemplerne(og afprøve dem).
Avatar billede tmceu Praktikant
19. juni 2002 - 22:06 #5
Hvilken mailkomponent(-er) har du til rådighed ? Det hjælper eks. ikke meget at lave et script til JMail, hvis du kun har adgang til AspMail eller slet ingen :-)
Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 22:54 #6
jeg er ikke lige inde i alt det der men hvis jeg siger Formmail er det så det du spørger om ?
Avatar billede tmceu Praktikant
19. juni 2002 - 23:32 #7
Ja, men så er det normalt ikke noget man laver i ASP.

Har du adgang til ASP på serveren, er det Jeres egen server, er den hostet og i så fald hos hvem (så vil jeg gerne undersøge hvilke komponenter de har) ?
Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 23:42 #8
jeg har web hotel hos www.dandomain.dk
Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 23:56 #9
Som jeg har skrevet har jeg ikke en disse forstand på på programmering.
jeg ved ikke en gang om der er her jeg skal stille dette spørgsmål.
det eneste jeg kan der meget meget lidt html andet dur jeg ikke til.
JEG ER TOTAL NEWBE.
jer truede at jeg bare skulle lave en html eller en java script som kunne klare det. Men det kan jeg se at det er det ikke, så nu er jeg ude hvor kragerne vender!!! lol
Avatar billede tmceu Praktikant
20. juni 2002 - 01:59 #10
Nu ved jeg ikke hvilket webhotel du har købt, men det fremgår at man i hvert tilfælde kan købe ASP understøttelse (eller PHP) og at du i så fald har adgang til ASPMail.

HTML og JavaScript gør det ikke alene i denne situation, da du skal have din tæller opdateret server-side og ikke kan være afhængig af at klienten sender dig en mail.

Dette kan også sagtens løses i PHP, så du bør måske overveje lidt hvilken vej I vil gå; den slagne Microsoft ASP vej, eller den meget populære open source PHP vej :)
Avatar billede flash202 Nybegynder
20. juni 2002 - 12:33 #11
OK nu her jeg undrsøgt om min web-hotel understøtter ASP eller PHP.
Den understøtter ASP som jeg nok mente ..
Avatar billede flash202 Nybegynder
20. juni 2002 - 16:11 #12
her=har
min=mit

lol :o)
Avatar billede flash202 Nybegynder
21. juni 2002 - 09:13 #13
Jeg sætter 3 Flasker Rødvin + 200 point til dem der har lyst til at lave denne side