Avatar billede scrogle Nybegynder
17. juni 2002 - 23:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

links imellem frames med flash

Hej jeg har et problem når jeg skal lave et link fra en frame til en anden. Jeg prøver at lave en knap som skal virke som et link til min mainFrame. Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg bruger getURL til at linke, men jeg kan kun få det til at virke når jeg bruger kommandoen i en flash fil hvor der ikke sker nogle animationer.

I kan se det på min hjemmeside hvad jeg mener -  www.jespermogensen.dk

altså det som i ser er at den automatisk bruger den URL som egentligt først skulle virke efter at man har trykket på knappen, det gør den bare ikke - her skifter den ligeså snart animationen har kørt - altså uden at man har trykket på knappen.

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe, for jeg ved  bare ikke hvad det er jeg gør forkert?

på forhånd tak
Avatar billede sif4ever Nybegynder
17. juni 2002 - 23:46 #1
Hvad hedder framet "Den lilla firkant?"
Avatar billede sif4ever Nybegynder
17. juni 2002 - 23:46 #2
Sådan skal du linke til mainFrame f.eks.

<a href="billeder.htm" target="mainFrame">IT</a>
Avatar billede scrogle Nybegynder
17. juni 2002 - 23:51 #3
den lilla firkant er min mainFrame

er du sikker, altså det som du viser der er jo bare et link af en html fil til en anden frame - jeg vil jo lade en flash knap linke til en anden frame.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. juni 2002 - 00:27 #4
Ja det er getURL("htmlside.html", "mainFrame");

Forudsat at framen hedder mainFrame i framesettet !
Avatar billede scrogle Nybegynder
18. juni 2002 - 10:14 #5
men det virker jo ikke, jeg bruger netop getURL ligenu - og den springer bare til den side (når siden starter op) uden man har trykket på nogen knapper
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. juni 2002 - 13:32 #6
Jamen ligger scriptet på knappen ??

on(release) {
    getURL("htmlside.html", "mainFrame");
}
Avatar billede scrogle Nybegynder
18. juni 2002 - 16:05 #7
ok altså jeg er helt vildt dårlig til flash - men jeg prøver (det er ikke fordi jeg ikke har været igenenm 1000000 manualer)

scriptet ligger i den sidste keyframe på knappen ja
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. juni 2002 - 00:04 #8
Den skal ligge som object action på knappen.

Koden skal se ud som ovenfor. Hvis der ikke står on(release) eller on(press) ligger scriptet ikke på knappen. Det tror jeg måske er problemet for dig. Scriptet ligger i en keyframe siger du....

Der hvor du har dette script. Sår der object actions eller frame actions i actions værktøjskassen ?