Avatar billede senj Nybegynder
15. juni 2002 - 22:14 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Fra VHS ud på nettet!

Hejsa

Ja skal have nogle små video klip ud på nettet i et format alle kan se MPEG eller noget i den dur.

Jev godt der skal en del udstyr til m.m, men jeg skal lige bruge en forklaring på hvad der skal til og sådan kort om hvordan man gør!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. juni 2002 - 22:16 #1
Du skal bruge et grafikkort med tv-out
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 22:17 #2
Avatar billede the_email Nybegynder
15. juni 2002 - 22:18 #3
Du skal have et graffikkort med TV-in og et Capture-program; til Asus-kort føler Asus Live med, der kan optage ting fra TV og VCR.

Asus Capture laver *.avi filer der fylder en hel del, så du skal have fat i en MPEG-koder. Det kan også være at Windows MovieMaker kan gøre det.

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
15. juni 2002 - 22:18 #4
ratzaiy -> tv-out ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 22:19 #5
mon ikke ratzaiyi mener tv-in ? *g*
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. juni 2002 - 22:20 #6
Også tilslutter man den sin video til sin computer med et S-VHS kabel også bruger du et program som fx. Virtualdub (www.virtualdub.org) også optager du klippene fra videon over på computeren og komprimerer dem i et format som fx DivX. Skriv når du har udstyret så er det nemmere.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. juni 2002 - 22:22 #7
Sorry my bad!!! det er selvfølgelig video in :)
Avatar billede the_email Nybegynder
15. juni 2002 - 22:25 #8
Ja, var nok lidt hurtig på aftrækkeren...
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. juni 2002 - 22:25 #9
Avatar billede senj Nybegynder
15. juni 2002 - 22:56 #10
hvor meget vil eks. 30 sek fylde i henholdsvis .avi/.mpeg?
Avatar billede Noone Nybegynder
15. juni 2002 - 23:03 #11
AVI > Kommer an på codec og codecet's settions
MPEG > Kommer and på bitrate
Avatar billede senj Nybegynder
15. juni 2002 - 23:06 #12
Kan du komme med et skud?
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
15. juni 2002 - 23:08 #13
Altså hvis du har penge så kan du gøre ligesom min far han har et kæmpe studie med meget udstyr indefor videorecording og han ved alt inden for video han bruger udstyr fra et firma der hedder Fast det rykker og det stikker alt det andet tøseudtyr!!!!!!

stairway_to_heaven>_<
Avatar billede senj Nybegynder
15. juni 2002 - 23:12 #14
Ja ok så mange penge smider jeg ikke lige den vej! Spørg om han vil lave er par lette hundrede lapper - så stryger jeg lige forbi ! ;-)
Avatar billede senj Nybegynder
15. juni 2002 - 23:48 #15
Takker - så blev jeg så meget klogere!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
16. juni 2002 - 01:02 #16
Senj>> Hvis du bor i nærheden af KBH kan vi måske godt ordne et eller andet
Avatar billede senj Nybegynder
16. juni 2002 - 13:24 #17
ratzaiy>> Kan du ikke smide din email, så kan jeg lige smide dig en mail hvis det bliver aktuelt. Som drejer det sig max om 3 x 20-30 sek. video.
Avatar billede senj Nybegynder
16. juni 2002 - 13:24 #18
"som sagt" skulle der have stået ;-)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
16. juni 2002 - 15:22 #19
jeger@retsej.dk
Avatar billede outsider Nybegynder
18. juni 2002 - 07:51 #20
ha! jeg gør det gerne gratis! hvis man har systemet er det jo ik noget problem...