Avatar billede mir5 Nybegynder
14. juni 2002 - 09:20 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Digital camera Compact Flash??

Hej!
Jeg står og skal købe et digital cam. men er ikke helt med på, hvilken jeg skal købe..
Jeg har dog nogle krav..til det...

1) Skal kunne bruge mit Compact Flash kort 128 mb type II til den...

2) Den skal ha' LCD skærm så jeg kan "tjekke" billederne..

Ved ikke om jeg er for meget optimist..men jeg regner ikke med at bruge mere end 2500-3500 kr. på det...

Hvad er jeres foreslag?

Med venlig hilsen

Mikael
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2002 - 09:27 #1
De findes i mange prisklasser. De fleste over 1500 har en LCD-skærm og bruger CFC type II.

Hvis du kan nøjes med et brugt kamera, kan jeg anbefale et Canon IxusV.
se mere på www.digital-ixus.com

Det koster omkring 3000-3500
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 09:28 #2
Jeg vil så absolut anbefale dig at kigge på http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324637958

Jeg har selv haft kik på denne... dog var prisen lige i overkanten af hvad jeg havde på det tidspunkt.

Den kan køre med dit kort.

NanoQ
Avatar billede thomasd Nybegynder
14. juni 2002 - 10:55 #3
Canon kommer med ell. har et nyt kamera til omkring kr. 2300.-
2 mill. pixels osv., mener det hedder Canon S200 ell. A200
Avatar billede thomasd Nybegynder
14. juni 2002 - 12:06 #4
Lige en rettelse, det koster kr. 2399.-
Du kan læse om det her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3484

Hilsen
Thomas
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
14. juni 2002 - 12:30 #5
http://www.dpreview.com/

godt sted at kigge :o)

/Musse
Avatar billede hallum Nybegynder
14. juni 2002 - 13:55 #6
Undersøg først dit behov: Hvor meget skal du fotografere, hvad skal du kunne med camera, skal det være let at bruge, fuldautomatisk, batteriforbrug, udstyr osv.
Check evt. pc-planet artikel i nr. 12.