Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 08:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Win2Kserver Backupknas

Jeg tester backupproceduren på en ny server med Windows 2000 server som OS.

Jeg har valgt nogle data der ikke er i brug, og forsøger at få backup-programmet til at køre efter et schedule, og tage backup DLT. Programmet starter fint op, men backuppen går ikke igang ;-(
Efter ca. 2 min. lukker programmet ned uden yderligere besked af nogen art.....

Jeg kan godt lide ideen om ikke at bruge 3. parts programmer til backup, da det kun kan gøre det mere vanskeligt at reetablere data hvis der bliver brug for backuppen. Derfor vil jeg gerne kunne stole på den indbyggede backup-funktion.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 08:50 #1
ingen fejl i eventlogs?
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 08:54 #2
JO!
This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure to sync from External time source using the net command,  'net time /setsntp:<server name>'.

Men det kan vel ikke have noget med det at gøre...eller hvad?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 08:58 #3
Det er udelukkende et timesync problem... burde ikke have indflydelse på din backup.

Men jeg vil da anbefale dig at køre en:

net time /setsntp: clock.netcetera.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 08:58 #4
altså bare fra en command prompt...
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 09:00 #5
Done that! Men det burde som sagt ikke have nogen indflydelse på min BU...
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 09:08 #6
Har lige prøvet at backuppe igen....samme fejl....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 09:09 #7
Det BURDE ikke... men prøv alligevel at køre en testbackup mere...

Jeg kunne egentlig godt forestille mig det kunne have indflydesle, hvis din servertime var ældre end filernes tid...

Ligger der ikke noget i Event loggen under Application?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 09:09 #8
ok..
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 09:25 #9
EVENT LOG under application:

End Backup of 'E:'    Verify:  Off        Mode:  Replace      Type:  Normal

Begin Backup of 'E:'    Verify:  Off        Mode:  Replace        Type:  Normal
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 09:34 #10
Det ser jo helt perfekt ud... underligt...

Du er sikker på din selection er korrekt?

Har det fungeret? - og hvis ja, du er ikke kommet til at sætte den op til kun at backuppe nye eller ændrede filer?
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 10:06 #11
Det har ikke fungeret før, da det er en helt ny server. Det virker hvis jeg sætter den igang selv (uden schedule). Derfor er jeg sikker på at min selection er OK, og at båndstationen virker. Da det er en NORMAL BACKUP burde den tage alle filer med, hvilket den også gør når jeg selv sætter den igang.
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 10:12 #12
Jeg har lige genstartet serveren. Den kommer stadig med fejlen fra 08:54:15 og derudover en warning:

The Windows Time Service was not able to find a Domain Controller. A time and date update was not possible.

Jeg tror ikke jeg har fået opdateret tiden ordentligt. Her er teksten fra min command prompt:

C:\>net time
Current time at \\SERVER02 is 6/14/2002 10:07 AM

The command completed successfully.

C:\>net time /setsntp: clock.netcetera.dk
The syntax of this command is:

NET TIME [\\computername | /DOMAIN[:domainname] | /RTS
]
        [\\computername] /QUERYSNTP
        [\\computername] /SETSNTP[:ntp server list]
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 10:31 #13
ups... der er vist et mellemrum for meget :)

net time /setsntp:clock.netcetera.dk
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 10:49 #14
Nu godkendte den tiden, men backup-problemet er stadig det samme...
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 11:14 #15
Jeg har forsøgt en backup to file, hvilket lykkedes i første hug!
Avatar billede triton Nybegynder
14. juni 2002 - 11:25 #16
tjaa, hvad med at starte fra starten. Hvilke DLT drev kører du med? De fleste producenter (i realiteten er der kun quantum) har meget dårlig driver support til Microsoft, 3 parts backup programmer som f.eks Arvserv bruger egen driver, som variere fra firmware revisioner.

Min erfaring siger at M/S indbygget backup rutine ikke er til at bruge i et Enterprise miljø (og meget svær at få til at virke)
Avatar billede foldager Novice
14. juni 2002 - 12:05 #17
Min DLT står i Device Manager som en: BNCHMARK DLT1 SCSI Sequential Device
På min ordrebekræftelse står der: IBM 40/80 Gb DLTVS HALV-HØJDE INTERNT
I de medfølgende papirer står der: 40/80 HH DLTVS Internal Tape Drive

Jeg har kørt MS Update, og den fandt en ny driver fra IBM som den åd.
Jeg tror ikke det er et driversprøgsmål, for jeg kan jo godt sætte backup igang på DLT manuelt.

Min forgænger har faktisk købt Arcserve 2000, men jeg vil helst ikke installere 3. parts programmer, især ikke da vi ikke har behov for den store indviklede procedure.

Jeg har dog lige installeret programmet, og forsøgt mig med det, men det starter end ikke op når backupen burde finde sted.
Avatar billede foldager Novice
26. juni 2002 - 15:02 #18
..
Avatar billede kholst Nybegynder
15. januar 2003 - 08:37 #19
Hej Foldager

Har samme problem - fandt du en løsning ?