Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. juni 2002 - 23:52 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Forklar 1.- 2.- og 3 normalform jf min database

Er der nogen der gider forklare hvordan min database overholder/ ikke overholder disse.
Opdelt i 3 punkter....

http://www.backslash.dk/festival-db.mdb

Det haster. Dvs. Inden kl 01.00

-anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. juni 2002 - 23:54 #1
skriv lige hvis du går igang...

-Anders
Avatar billede hansk Nybegynder
14. juni 2002 - 00:17 #2
Du har arbejder/deltager/kontaktperson i tre tabeller.
Du vil derfor have mulighed for at få identiske data. Derfor vil det være en fordel at lægge disse tre sammen i en entitet. Så skal arbejdertype ændres til persontype, og der skal etableres en mange-til-mange relation mellem persontype og person.
Avatar billede hansk Nybegynder
14. juni 2002 - 00:21 #3
Bandnavn skal vel også have relationer til personer i bandet.
Bortset derfra ser det jo meget kønt ud.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2002 - 00:22 #4
Gi mig flere gode sager :o).... Det er godt det der..
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2002 - 00:23 #5
Kan du ikke skrive noget ala..

1. NF overholdes fordi ....
osv..

Altså hvorfor/hvorfor ikke de overholdes, og hvad der kan gøres hvis de ikke gør...

så er alle pointene dine..

-Anders
Avatar billede hansk Nybegynder
14. juni 2002 - 00:25 #6
hø hø - jeg skal op om 6 timer.....
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2002 - 00:26 #7
Bare kort..

3-4 linjer til hver normalform...

please..

-Anders
Avatar billede playmo Nybegynder
14. juni 2002 - 14:21 #9
1. Normalform :
Alle relationerne indeholder en nøgle, og attributterne i hver entitet er atomare. Det vil sige ikke delelige, de må ikke være flerværdiet eller sammensatte.

2. Normalform:
Alle attributterne i de forskellige klasser skal være fuldt funktionel afhængige af  nøglen. Eksempelvis er en by funktionel afhængig af postnummer. Desuden forudsættes at 1.normalform er opfyldt.

3. Normalform :
Hvis 2. normalform er opfyldt, og der ikke eksisterer nogen transitive afhængigheder af primærnøglen. Transitiv afhængighed betyder at et felt er afhængig af den primære nøgle igennem et andet felt.
Avatar billede playmo Nybegynder
14. juni 2002 - 14:21 #10
Der var dine beskrivelser, håber de dækker dine forventninger!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. juni 2002 - 14:21 #11
Snupper lige selv lidt af de point...