Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
05. august 2000 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med X-server

Jeg har en MiTac 6020 med en ATI LT Pro, med 8 mb ram.

Jeg kan kun få WinLinux 2000 til at køre med VESA server med en opløsning på 640x480 og 256 farver. Hvor x vinduet er for stor, så jeg skal trække musen meget langt fra toppen til bunden af x vinduet.

Jeg vil have x til at køre med en opløsning på  1024x768 og med 32 bit farver.

Jeg har prøvet at søge svaret på diverse linux sits og Deja uden at finde noget svar, som kunne bruges
Avatar billede steffen Nybegynder
05. august 2000 - 22:24 #1
Du bliver nok nødt til at opdatere x-free til en version der understøtter præcist dit kort for at komme videre.

http://www.xfree86.org/

Men ellers skulle kommandoerne \"Xconfigurator\" el. \"xf86setup\" normalt kunne hjælpe dig, hvis det er et simpelt konfigurationsspørgsmål.
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
06. august 2000 - 12:13 #2
Jeg vil prøve at installere Xfonfigurator fra RedHat, for at prøve om det hjælper, ellers har jeg prøvet at hente en ny x-server \"Mach64\", som passer til mit grafikkort.
Avatar billede steffen Nybegynder
07. august 2000 - 10:51 #3
Lyder som en farbar vej :-)
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
09. august 2000 - 19:52 #4
Hej.

Jeg har prøvet at installere X 4.0, og da jeg ikke kunne afslutte X i WinLinux 2000, har jeg installeret Loop Linux i stedet, hvor jeg har fået X til at virke i VGA 640x480. Jeg prøvede så, at lave en xf86config fil med XF86Config, uden resultat, jeg kan ikke finde FX86setup, og da jeg prøve at installere Xconfigurator, fra en RedHat CD rom, så manglede der nogle filer, som jeg ikke havde i min LoopLinux. Fra RedHat\'s hjemmeside prøvede jeg så at hente en ny Xconfigurator, men den var i rå C, og CPP følger ikke med min Linux.
Jeg har valgt LoopLinux, da jeg helst vil have alt i en stor HD.

Hvad kan jeg gøre for at komme videre.
Avatar billede steffen Nybegynder
14. august 2000 - 07:52 #5
Installér RedHat distributionen, hvor Xconf etc følger med - du er vist rimeligt fucked med de distributioner du har fundet.

Har du fundet dit kort i \"Supporteret Hardware\" faq\'ene?
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
14. august 2000 - 20:54 #6
Jeg har tænkt på at installere RedHat, men jeg vil helst have alt på samme drev, og jeg kan ikke installere RedHat i en stor fil på et fat32 drev.

Jeg har undersøg om mit grafik kort er understøttet \"ATI Mach64\", men jeg tror ikke at problemet er med mit grafikkort, jeg tror at problemet er med skærmen på min bærbar computer, da den har noget med faste frekvens, som den skal køre med, det kælder dog ikke oplæsning og farve dybde.

Men kender Du en Linux som gemmer alt i en stor fil, og er ligeså nem at have med at gøre som RedHat. Jeg har prøve WinLinux2000.
Avatar billede steffen Nybegynder
14. august 2000 - 21:08 #7
Lyder som om Linux Corel kunne være vejen.

Men check dens \"supported hardware\" først, hvis du vil have det lidt nemt :-)
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
17. august 2000 - 20:48 #8
Tak for hjælpen.