Avatar billede alechr Nybegynder
13. juni 2002 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Direkte Net TV

Direkte Net-TV

Vi er 3 elever på ATS, som er i gang med et projekt, hvor vi vil vise direkte tv på Internettet via en hjemmeside.

Vores opgave  er at modtage et videosignal, som skal gå igennem et TV-IN kort og derfra til en hjemmeside, hvor der skal kunne ses direkte TV.

Er der nogen, der har et forslag til, hvad vi skal bruge af kort/software og hvilken hastighed, der kræves til forbindelsen.
Avatar billede p65 Nybegynder
13. juni 2002 - 16:14 #1
Med Windows, se: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/wm7/encoder.asp

Et WDM kompatibelt TV-kort (f.eks Pinnacle, Hauppage), DirectX 8.1 og Visual C++.
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juni 2002 - 18:35 #2
Ved ikke om der stadig findes en gratis realserver.. Ellers er der også appels quicktime server og naturligvis de tilhørende encoder programmer.
Avatar billede outsider Nybegynder
16. juni 2002 - 19:53 #3
Real Producer
www.real.com
Avatar billede outsider Nybegynder
16. juni 2002 - 19:54 #4
brug et normalt dv eller analogt kamera
Avatar billede alechr Nybegynder
18. juni 2002 - 08:40 #5
En stor tak til p65, det virker fantastisk
Avatar billede p65 Nybegynder
18. juni 2002 - 12:18 #6
ok alechr, så får du det som svar!

Husk også lige at båndbredden skal kunne klare det. 50 kanaler med UNICAST ligger tungt. Man skal mindst op på 100 kbps før video er værdi at se på, og ved 300+ er det godt.