Avatar billede ab Nybegynder
05. august 2000 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Global Hotkey

Hvordan laver jeg en global hotkey i VC++ 6.0 SP4? Jeg har forsøgt en hel del ting med RegisterHotkey, WM_HOTKEY, men har ikke fået det til at virke, så det ville være godt med et komplet eksempel... På forhånd tak!
Avatar billede ab Nybegynder
07. august 2000 - 17:47 #1
Undskyld mig, men er der virkelig ikke nogen der har det mindste forslag til mit spørgsmål! =(
Avatar billede jpk Nybegynder
08. august 2000 - 16:20 #2
RegisterHotkey burde virke...
Hvad er problemet mere præcist, modtager du slet ingen WM_HOTKEY-messages eller kun i bestemte situationer?

Når du skriver \"global\", mener du så en hotkey globalt for din applikation eller for systemet?
Avatar billede ab Nybegynder
08. august 2000 - 17:59 #3
Jeg mener systemet. Dvs. Når der f.eks. klikkes på F8 skal der aktiveres en funktion i mit program, som herefter viser et vindue. Det ser ud til at jeg ikke modtager nogen WM_HOTKEY-message, men hvis du har et eksempel, der virker, vil jeg meget gerne afprøve koden på min maskine.
E-mail: knto2104@mailme.dk

PS. Jeg kører Windows 2000, kan det have nogen betydning??
Avatar billede jpk Nybegynder
10. august 2000 - 07:43 #4
Hvis du har MSDN Library til VC++ 6.0, kan du der finde et eksempel der hedder Hooks32.
Avatar billede ab Nybegynder
10. august 2000 - 17:48 #5
jpk << Det vil jeg kigge på...
Avatar billede ab Nybegynder
10. august 2000 - 19:32 #6
jpk << Så fik jeg det til at virke...  Jeg brugte RegisterHotkey, som jeg hele tiden har forsøgt med, men det hjalp med et eksempel. Send din kommentar som svar så du kan få nogle point.
Tak for hjælpen!
Avatar billede jpk Nybegynder
10. august 2000 - 21:38 #7
Hvis du har MSDN Library til VC++ 6.0, kan du der finde et eksempel der hedder Hooks32.