Avatar billede tomas_mc Nybegynder
12. juni 2002 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN ingen internetforbindelse

Jeg har en W2K Server på arbejde som jeg har lavet VPN-forbindelse til fra min W2K Pro hjemme PC. MEN hvis jeg logger på domænet på serveren kan jeg ikke komme på internettet. Der er noget firewall og proxy server sat op på serveren, kan det give problemer? Samme problem viser sig hvis jeg logger på hjemme pc'en lokalt (ikke domainet) og opretter VPN-forbindelsen så ryger internet forbindelsen også, men virker fint inden??? Alt andet virker tilsyneladende fint når jeg logger på domænet. Nogen bud?
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 23:06 #1
Det skal være sådan.
en forbindelse til internettet er per. definition usikker, derfor smides den når du opretter en "sikker" forbindelse til dit domæne over VPN
Avatar billede tomas_mc Nybegynder
13. juni 2002 - 08:06 #2
Jamen der må da være en løsning...
Avatar billede becko Nybegynder
13. juni 2002 - 10:06 #3
Ikke så vidt, jeg er orienteret.
men hvis man sysler lidt med 2 netkort, så skulle det være muligt, måske et tredie parts program til at styre trafik på det ene, det er kun en tanke og kun skrevet til inspiration.
post hvis det lykkes.  8)
Avatar billede jansimon Nybegynder
22. oktober 2002 - 01:29 #4
Du kan finde din vpn forbindelse inde under funtioner, internetindstillinger, forbindelser i din browser. på din vpn forbindelse enabler du proxy og taster adressen på kontorets proxy-server.

/Jan Simon