Avatar billede lassee Nybegynder
04. august 2000 - 16:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Attributes?

Hvordan sætter jeg samtlige filer i adskillige undermapper samlet i en mappe til read-able??

Jeg kører windows 98.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
04. august 2000 - 17:46 #1
Xcopy /? |more

Xcopy kan kopierer etc. fra flere
undermapper.

med Attrib -r -h -a -s /s

Kan du fjerne atributterne i undermapper.

Kombiner lidt, så kører det :-)

Jeg forstår ikke helt din spm. Men håber det hjalp lidt.
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:02 #2
Jeg forstår det godt - Jeg kender bare ikke svaret ? Du har garanteret haft en hel mappe brændt over - og nu har du ført den tilbage og alt er skrivebeskyttet og det tager en helvedes tid at sidde og gøre alle filer skrivbare manuelt. Men det bliver da spændende at høre hvordan man løser det da jeg har haft lign. problem. Hvis det altså er det :-)
Avatar billede devia Nybegynder
05. august 2000 - 05:12 #3
For at slette read-only flaget på samtlige filer og biblioteker hvor Hidden eller System flaget ikke er sat, kan følgende kommandolinie bruges:

attrib -r /S /D c:\\temp\\*.*

For at slette read-only flaget på ALLE filer og biblioteker brug:

attrib -r -h -s /S /D c:\\temp\\*.*

Hvis problemet opstår i forbindelse med kopiering af filer fra CD, som denboj nævner, kan problemet løses på forhånd, ved simpelthen at kopiere filer/mapper med xcopy.
Xcopy sletter som standard read-only bittet fra alle filer/mapper den kopierer.

/Devia
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 10:55 #4
hmm - skal man i Dos for at løse det ?
Avatar billede lassee Nybegynder
05. august 2000 - 14:28 #5
Denboj>> Du har gættet helt og har ret i at problemet er opstået ved cd-brænding!

Devia>> Jeg har nu prvøet at skrive:

D:\\>attrib -r - h -s /S /D D:\\personal\\*.*

Men får følgende fejlmeddelelse:

Parameter format not correct - -

Nogen der kan se hvad som går galt??

/Lasse
Avatar billede devia Nybegynder
05. august 2000 - 15:51 #6
denboj> Du kan jo åbne et dos vindue fra Start menuen.

lassee> der må IKKE være mellemrum mellem \'-\' og \'h\', \'r\' eller \'s\'. Der SKAL være mellemrum mellem \'-r\', \'-h\' og \'-s\'.
Prøv evt. at skrive attrib /? for at se den korrekte syntax.
Jeg kører Win2K og attrib kommandoen er muligvis ikke helt magen til den i Win98, så tjeck det lige.
Avatar billede lassee Nybegynder
05. august 2000 - 15:56 #7
Tak fo hjælpe

/Lasse