Avatar billede equal Nybegynder
12. juni 2002 - 00:08 Der er 11 kommentarer

Lyd program - Til indspildning !

Hey !

Skal have nogle navne på programmer der er gode at "indspille" lyde med, har mikrofon og et hele, skal bare bruge et godt og brugervenligt program !

// Equal
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juni 2002 - 00:10 #1
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 00:12 #2
Jeg kan med fordel anbefale GoldWave. Brugervenligt med mange funktionaliteter - både til indspilning - men også for at lægge effekter på.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 00:12 #3
Avatar billede equal Nybegynder
12. juni 2002 - 00:14 #4
ikke cooledit, det smadrer bare min com, og laver alle mine wav + mp3 filer om til det program og de kan ikke laves om osv.
Men prøver Goldwave !
Avatar billede repsac Nybegynder
12. juni 2002 - 00:21 #5
med cooledit's trial kan du kun gemme lydspor der er kortere end 60sek.
Avatar billede lukkes Nybegynder
12. juni 2002 - 01:35 #6
Jeg ville ligesom rubbersoul, have foreslået www.goldwave.com - et rigtig lækkert proggy !
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. juni 2002 - 14:41 #7
Jeg har et program lavet i Delphi hvor du skal trykke Start/Stop og så gemme filen til sidst... Var det noget, så sender jeg det til dig!
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
12. juni 2002 - 20:37 #8
Hvis du vil have et prof program så få fat i Cubase 5 (koster ca. 3200,- kan findes brugt)
Det er meget logisk opbygget og er genialt til inspilning. det bruges også af proffesionelle...
Nogle vil måske nævne Emagic's Logic (som jeg selv bruger). Det kan en lille smule mere end cubase (MEGET avanceret funktioner) men det er lidt mere uoverskueligt.
Mvh. morten Hjort
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
12. juni 2002 - 20:37 #9
Ups det var et svar...
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. juni 2002 - 21:01 #10
En anden ide kunne være Steinberg WaveLab... Det er også dem der har lavet Cubase... Ret godt program, tror dog ikke du får brug for x antal spor, midi og wave i et, en auto-mixer og hvad ved jeg... Hvis du skal ha' fuld udnytte af Cubase skal du samtidig investere i en masse lyd-moduler, mixer der kan sættes til computeren, og et godt lydkort der kan holde styr på diverse kanaler... Altså tror jeg ikke at du behøver Cubase, men bare et lille program der kan optage en ganske normal wav-fil på computeren...

//hermandsen
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
14. juni 2002 - 15:44 #11
Ja Wavelab er godt (koster ca. 4000,-), men det er et program som er beregnet til at lave mastering på. Du vil kun kunne indspille et spor, så jeg vil stadig råde dig til at bruge Cubase. Har også Wavelab selv...
Mvh. morten hjort