Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:39 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Genstarter af sig selv....

Jeg har et problem......Min computer genstarter af sig selv ca. hver anden time.....den slukker bare og tænder med det samme igen......Den lukker ikke Windows ned først.....den slukker og tænder uden at lukke rigtigt ned........
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 12:40 #1
Måske en for varm processor..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 12:41 #2
Og så kan du lige prøve Denne Computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Start og genoprettelse.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 12:41 #3
Der kan du slå automatisk genstart fra..
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:44 #4
der står ikke noget med start og genoprettelse i dennecomputer/egenskaber/avanceret/??????+
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:45 #5
Det lyder som hardware fejl, enten er din PowerSupply dårlig fordi de nikke kan rigtig levere den mængde strøm den skal, bare dårlig eller dit motherboard har det ikke så godt.

få tilfælde kan cpu slå fra hvis den bliver for varm, eller at din blæser på cpu'en ikke køre optimalt..
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 12:46 #6
Kig i event loggen. Start administration - Logbog
Eller start - kontrolpanel - administration - logbog.
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:46 #7
ok nu har jeg fundet den.....men sker der noget ved at tage auto genstart af.........Kan min com gå i stykker eller????+ Er det kooleren der er for lille.....
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:47 #8
Du kan gør det at slukke maskinen, åbne den, trykke på alle enheder, kalber mm. kan også være en god ide at reinstallere kort, cpu og ram i maskinen. kan måske hjælpe
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 12:47 #9
Måske er det cooleren.. Måske er det strømmen.. Hvem ved.. ;)
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:48 #10
.. eller bare en løs forbindelse et sted..
Avatar billede mphansen Nybegynder
08. juni 2002 - 12:48 #11
Har selv haft samme problem, kørte Load optimized defaults fra bios.
Fandt ud af det var mit lydkort der var problemet. Nu kører det igen.
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:48 #12
jeg tror nemlig ikke det er software'n der dør... selv ikke ME dør bare selv om den er ustabil
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:49 #13
Det er skod for det er en helt ny Computer
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:49 #14
Det er bare en lille ting som du selv nævner et lydkort, netkort eller so, der ikke sidder rigtigt i...
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:49 #15
hvilken?
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:50 #16
leasy :)
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:50 #17
Sker der noget ved at jeg trykker Load optimized defaults........og hvis jeg gør ordner den så problemet
Avatar billede mphansen Nybegynder
08. juni 2002 - 12:51 #18
Har du prøvet Load optimized defaults?
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:51 #19
leasy=what..............det er en ny computer fra computer city compaq 1333 mhz med 256 mb ram og ge-force 2 400mx og 40gb harddisk
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:53 #20
en compaq?..

ja så for du problemer med opgradere din maskine fremover...

jeg tror at et eller andet kort ikke sidder rigtigt i.
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 12:53 #21
evt under transport
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 12:57 #22
har lige prøvet load optimized defaults......jeg skal nok skrive om den stadig genstarter
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 12:58 #23
lassesmart>Jvf. min kommentar tidligere: Hvad står der i eventloggen:

Kig i event loggen. Start administration - Logbog
Eller start - kontrolpanel - administration - logbog.
Avatar billede zapzie Nybegynder
08. juni 2002 - 13:00 #24
jeg har haft samme problem... jeg havde også geforce 2 mx400... jeg uninstallede de nyeste driver fra nvidia og installerede dem der var med til graffikkortet, og så kørte det hele bare!
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 13:02 #25
schulze<------ der står millioner af ting i min logbog.......hvis den genstarter skal jeg nok skrive hvad der står i ''techinal report''
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 13:04 #26
oki:)
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 13:05 #27
Oki.. driver til gfx kan også gøre det... det er rigtigt..
især når vi snakker om xp
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 13:07 #28
Men mit grafikkort kører perfekt
Og det er den nyeste Xp driver til kortet
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 13:48 #29
nogen siger at XP står for extra problemer *SS*

- men personligt kan jeg godt lige den, ikke fordi der er noget nyt i den som jeg synes er facineret, men mere at den ligner mere og mere gode gamle Amiga workbench... men der mangler stadig lidt endnu, feks.. uafhængige baggrundsbilleder i vinduer som Amy havde dengang for 10 år siden
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 13:50 #30
Ahhh Amiga snøft hvorfor gik Commodore konkurs.....
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2002 - 13:54 #31
Måske fordi de dummede sig meget .... :))

Jeg kommer nemlig selv fra Amiga miljøjet
men kom ind lidt efter lidt på PC da win95 kom frem, for så begyndte det at ligne lidt fra det gamle :)))
Avatar billede mphansen Nybegynder
08. juni 2002 - 15:11 #32
Fik du løst dit problem?
Avatar billede lassesmart Nybegynder
08. juni 2002 - 15:14 #33
ja der er ikke sket noget genstart endnu men vil skrive hvis der gør
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 16:13 #34
Tak for point.. Indtil videre.. ;)
Avatar billede mphansen Nybegynder
14. juni 2002 - 16:15 #35
Hvad hjalp dig af med problemet?