Avatar billede berta Nybegynder
05. juni 2002 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fordele og ulemper

Hilke fordele og ulemper er der ved at anvende Dreamweaver som udviklingsværktøj?
Avatar billede schaefner Juniormester
05. juni 2002 - 16:08 #1
Ulempe >> Dårligere kode end hvis du koder i hånden. Hvilket skal forståes sådan, at den mange gange laver mere kode, end der rent faktisk er nødvendig.

Fordele >> Du får hvad du ser (WYSIWYG)
Avatar billede skurggman Nybegynder
05. juni 2002 - 16:11 #2
Fordele:

- Utal af funktioner med behaviors og timelines, layers osv...
- God solid kodning i forhold til FP
- Overblik og previewfunktion
- Alt i alt alle tiders program

Ulemper:
- Lidt irriterende bokse til properties osv...
- Ingen kanter på celler uden CSS

Alt i alt, kan jeg varmt anbefale Dreamweaver.

/Kim
Avatar billede schaefner Juniormester
05. juni 2002 - 16:23 #3
Kan ogfså anbefale Dremweaver istedet for Frontpage. Som skurggman også skriver får du selvfølgelig også en masse funktioner.
Avatar billede berta Nybegynder
05. juni 2002 - 16:30 #4
Hvad så med fordele og ulemper ved Flash
Avatar billede crunch Nybegynder
09. juni 2002 - 15:17 #5
Der er en masse "uheldige feauteres" ved både flash og dreamweaver, men begge programmer er standard (-og praktisk talt det eneste) indenfor mere seriøs webudvikling.
live motion, frontpage etc. er der stort set ingen seriøse udviklere der gider at beskæftige sig med. Så lær at brug programmerne (selv om de måske er lidt svære at starte med) det vil klart være det bedste udgangspunkt til at lave gode websites.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 15:21 #6
Jeg har aldrig brugt andet end HomeSite fra Allaire (nu opkøbt af Macromedia) og har ikke haft problemer med det.

Alle de indbyggede ting i DW går med både livrem og seler. Du får altså en rodet kode som fylder 30 linier i stedet for 2 linier.

Desuden har jeg aldrig kunnet vænne mig til de 117 vinduer DW bruger. Farvekodningen er heller ikke optimal.
Avatar billede crunch Nybegynder
09. juni 2002 - 16:37 #7
nåee ja. men homesite er jo mere en kode editor end det er en gui editor,.

Jeg tror nu at dreamweaver er bedre end homesite hvis man er begynder. Iøvrigt bruger jeg selv dreamweaver til editor, men bruger kun kodefunktionerne til tables og andre alm. html. ting. Javascript, css osv. skal "efterredigeres" hvis man bruger dreamweavers indbyggede funktioner. Men det har hjulpet en del med MX og dens kodeunderstøttelse.

Personlig synes jeg "floating paletes" er for sejt. bare ærgeligt at adobe har vundet en retsag, så det kun er dem der må bruge dem. Macromedia´s MX serie er standard "rulle menuer" og i næste version er palette systemet nok helt ude.