Avatar billede johanna Nybegynder
04. juni 2002 - 23:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændre filtype eller oploade Quick Time player

Hej

Jeg har nogle Quick Time filer (filmklip) med filnavnet mov som jeg gerne vil have på en hjemmeside.. hvordan kan man se disse Quick Time film på siden.. hvad  gør jeg.. ?????

Kan disse filer ændres til mpg?? og i så tilfælde hvordan?
Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 23:51 #1
kig evt. på www.vcdhelp.com - der finder du al den hjælp du skal bruge ;-)
Avatar billede johanna Nybegynder
05. juni 2002 - 01:21 #2
Tak manon. Men det hjalp ikke.. har downloadet trial version af den der mpg-ting.. men den kan ikke åbne de filer.. hmm..

Andre ideer?

:-)
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 01:38 #3
Hvad du kunne gøre, er at afspille dine mov filer og så "optage" dem vha. et af de programmer du kan finder derude på nettet og så gemme dem som mpg.
Men der er også et forum på samme url - prøv at spørge der :-)

Ellers prøv Sasami2k (http://www.vcdhelp.com/tools.htm#players) - måske vil den.
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 01:45 #4
Nå, nu har jeg søgt og søgt og kun fundet dette her:

http://www.divx-digest.com/software/moviexone.html
Avatar billede johanna Nybegynder
05. juni 2002 - 01:54 #5
Tak igen igen.. det ser ud til, at virke med MovieXone! Endelig.. :-)
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 02:05 #6
jeg takker for point *s*
Avatar billede henninga Novice
06. juni 2002 - 01:27 #7
Du kan sætte mov-filen direkte ind på hjemmesiden med koden:
<EMBED SRC="sample.mov" Height="100" Width="100" AUTOSTART="true" LOOP="false">
Højde og bredde ændres så de har den rigtige størrelse og vupti - det virker.
Avatar billede johanna Nybegynder
06. juni 2002 - 01:35 #8
Billedikonet kommer godt nok frem, men ikke selve filmen.. kan det have noget med udbyderen at gøre.. for den laver det samme med et af de andre forsøg jeg har lavet..

Udbyder: Cliche
Avatar billede henninga Novice
06. juni 2002 - 23:24 #9
Har du mov-filen liggende i samme mappe som html-filen eller skrevet den korrekte sti ?
Avatar billede johanna Nybegynder
09. juni 2002 - 01:14 #10
Puha.. det ved jeg ikke, så klog er jeg ikke endnu.. :-)

move-filen ligger i fp, samme sted som alle andre billeder osv. Da jeg indsatte html-koden, valte jeg indsæt, avanceret, html.. og ændrede sample.mov til movenavn.mov ???? forkert?
Avatar billede henninga Novice
09. juni 2002 - 01:59 #11
Ja det lyder rigtigt nok - men hvis du nu har dine billeder osv. liggende i mappen der hedder "images" skal du føje det til i koden så filnavnet kommer til at hedde  images/movenavn.mov
Prøv at vælge Mappevisning i FP og så se hvor mov-filen ligger. Hvis du benytter FP2000 er der en knap på værktøjslinien.