Avatar billede lassee Nybegynder
31. juli 2000 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

point- og brugersystem som eksperten

Jeg vil lave et site som fungerer på samme måde som eksperten - men med helt andre spørgsmåls/diskussionsemner!

Derfor søger jeg kode ekspemler på hvordan man bedst muligt lave et sådan system med brugere, spørgsmål og points.

Jeg mangler lidt overblik over hvordan sådan et site skal hænge sammen - håber nogle kan hjælpe.

/Lasse
Avatar billede limemedia Nybegynder
31. juli 2000 - 12:52 #1
Der er da helt sikkert nogen der kan hjælpe, men for 60 point ?!?

Der er eksempler på brugersystemer på Netcoders.dk - men du skriver ikke hvilken programmeringsplatform du vil udvikle på, hvilken database m.v. - Det er jo bare en anelse essentiel information før vi seriøst kan vejlede dig, ikke ???
Avatar billede lrj Nybegynder
31. juli 2000 - 12:58 #2
lassee - det er ikke en *lille* opgave. Men det er du vel klar over :)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. juli 2000 - 13:00 #3
Hvis du er villig til at slippe kroner, ved jeg at www.jfl.dk - som har produceret eksperten.dk - gerne vidersælger eksperten.dk til andre forumer.

Men det koster altså.... !
Avatar billede lassee Nybegynder
31. juli 2000 - 13:03 #4
Jeg er villig til at spæde nogle eksta points for konkret og relevant hjælp - skal vi sige 200 ekstra! - men så skal jeg også - udfra hjælpen - være istand til at udvikle det omtale system.

Mht. programmeingsplatform, skal det være det næmmeste og bedste, hvis det kan lade sig gøre :)

Så vidt jeg kan se bruger eksperten .phtml men hvad for database ligger der bag? Jeg har ikke adgang til sql og andre store fansye database ressourcer... men jeg har adgang til MS access. Mht. webhotellet så kan der her køres asp... skal du bruge mere baggrundsviden siger du bare til ..

/Lasse
Avatar billede limemedia Nybegynder
31. juli 2000 - 13:08 #5
én kommentar : glem det...

Hvis du vil gøre det, så gør det ordentligt...
Avatar billede lassee Nybegynder
31. juli 2000 - 13:09 #6
krogstrup: Tak for informationen, jeg er dog ikke interesseret i at købe ekspertens andre forumer, men vil selv designe en ny side, hvor mange af ekspertens funktionaliteter indgår sammen med en række andre...

Er der nogen der kan hjælpe?

/Lasse
Avatar billede lassee Nybegynder
31. juli 2000 - 13:10 #7
ljweb>> hvilke teknologier skal til for at gøre det ordentligt?

/Lasse
Avatar billede limemedia Nybegynder
31. juli 2000 - 13:19 #8
MS SQL Server 7 eller hvis det er et stort system med rigtig mange brugere Oracle...

Gerne Servlet teknologi gennem en IBM WebSphere Application Server. Egen hosted server (ikke virtuel server). Se, så snakker du noget der kan klare mange brugere, mange indlæg m.v.

En PHP mod en SQL7 er også ganske udemærket, men din egen server er et must for et sådant system.
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 02:12 #9
<ole>
PHP/mySQL vil også kunne være med et langt stykke ad vejen - men Access...don\'t even think about it...!!! Den er til kageopskrifter ude i de 1000 små hjem - og ikke til stort andet!
En server (som vel at mærke ikke kører andet!), der står i en god serverpark med ordentlig og konstant overvågning og med et rigtig godt \'hul igennem\', kan du også bruge - selvom det selvfølgelig altid er rarest at have den fysisk i nærheden.

En helt anden ting er, at det at lære koderne - og hvordan de skrives - er det mindste problem. Der er i hundredevis af andre, som er langt større og vigtigere. Derfor er de to første linjer i dit indlæg \'31-07 2000 13:03:07\' lidt som - midt i maj - at sige:
Hvis jeg nu smider 140 points oveni, så må der da være én, der lige kan hjælpe mig med at lære at sidde på en cykel, så jeg kan vinde Tour de France her til sommer.
Start med noget mindre og lær af dine fejl. Så gør det ikke så ondt at lære ;-)
Du vil alligevel aldrig kunne lære at bygge en pendant til Eksperten ved ét spørgsmål her.
/Vh
</bole>
Avatar billede lassee Nybegynder
03. august 2000 - 15:33 #10
Der var ikke nogen der kunne hjælpe
Avatar billede lrj Nybegynder
03. august 2000 - 16:44 #11
lassee - du fik de rigtige svar - du ville bare ikke acceptere realiteterne. Synd.