Avatar billede apollon55 Nybegynder
03. juni 2002 - 22:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opløsning

Mit spørgsmål går ud på følgende.. Hvis man henter et film klip i en dårlig opløsning, er det så muligt, at konvertere det til en højere opløsning. Lidt som man gør når man konvertere en mp3 fil til en wave fil , for at opnå en højere kvalitet. Er det muligt med video filer????
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2002 - 22:59 #1
Du kan ikke konvertere til en højere opløsning. men du kan konvertere det til en lidt bedre kvalitet fordi du har masser af tid til at kæle for detaljerne idet du konverterer. Når du saspiller har du ikke så meget tid sor så skal næste billede bar være klar når det skal vises.

Det er formodenlig det samme med mpt3 filerne.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2002 - 23:00 #2
Ups.  saspiller -> afspiller
Avatar billede hermandsen Juniormester
03. juni 2002 - 23:23 #3
Du kan UMULIGT få bedre kvalitet end originalen!!! Du kan godt få en højere opløsning, men det hjælper sandsynligvis ikke på kvalitet. Det kan vist gøres med de fleste video-encodings programmer (VirtualDub, FlaskMPEG, TMPGEnc)...

Ellers kan du sætte decoderen til at finpudse detalierne i din film når den afspilles, hvilket helt klart er at foretrække, da din computer skal bruge færre hestekræfter på et mindre billede...

//hermandsen
Avatar billede outsider Nybegynder
16. juni 2002 - 20:03 #4
nej, det vil bare gøre det endu ringere, da det kræver mere maskin kraft at afvikle en højere opløsning. Du taber derfor fps...
Det nytter heler ik noget at konvertere en mp3 til wav! den bliver ligeså dårlig som mp3´en.
Avatar billede glyholt Nybegynder
06. juli 2002 - 11:38 #5
Du kan godt konverterer til en højere opløsning men det ville være spild af tid, da du aldrig kan få kvaliteten højere en det optaget eller tidliger konverterer. Udgangs punktet kan aldrig laves bedre.. nu er der så nogen der siger "man kan da lave gamle film flottere".. jaaaa men så arbejder du også i Dreamworks studio eller har en super computer.
Det kan lade sig gøre at lægge effekter på så det SER bedre ud, men er utoligt tidskrævne og man skal have fat i hvert enkel frame i filmen..
Sååå svaret er nej
Henrik
www.glyholt.dk
Avatar billede glyholt Nybegynder
22. august 2002 - 17:13 #6
husk at lukke spørgsmålet, da der er givet svar