Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

dvd kodet film

Jeg sidder med en kode 1 film. Når jeg stoppper den i min mac, så kommer der en menu frem hvor der står at jeg kan skifte mellem de forskellige koder men at jeg kun kan gøre 4 gange endnu... dete r ikke særlig fedt. hvordan cracker man det eller er det umuligt...? der MÅ være en løsning. HJÆLP MIG.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
03. juni 2002 - 18:29 #1
Om lidt kommer alle de super hellige og siger dette er ulovligt ;-)

Prøv DeCss (find det på 2600's Hjemmeside).

Truti
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:31 #2
2600's hjemmeside? hva er det?
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:32 #3
har du en url?
Avatar billede mathilde Nybegynder
03. juni 2002 - 18:36 #4
www.2600.com -men tror ikke at de har det liggende mere, kunne i hvert fald ikke finde det, det er vist noget med, at der er dom for at det er ulovligt at linke til det, selv om det ikke er forbudt at fjerne kode-halløjsaet.
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:37 #5
hva gør du med dine dvd 'er?
Avatar billede flowerdead Nybegynder
03. juni 2002 - 18:38 #6
DeCSS bruges til at knække den kopibeskyttelse der er på filmen, men så vidt jeg forstår er det ikke det du vil.

For at kunne blive ved med at skifte mellem regionskoderne på dit DVD drev skal du hente en firmware opgradering (kan sandsynligvis findes på nettet).
Avatar billede mathilde Nybegynder
03. juni 2002 - 18:39 #7
prøv her i stedet:
http://decss.freeservers.com
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:41 #8
firmware opgradering? hva er det? vær venlligst lidt mere konkret...

Jeg sidder med en mac. husk lige på det
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:47 #9
jeg kan jo ikke bruge det til noget når jeg sidder med en mac...
Avatar billede flowerdead Nybegynder
03. juni 2002 - 18:54 #10
Firmware er et lille program som permanent slår regionschecket fra i DVD-drevet.
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 18:56 #11
og findes det til mac's dvd player?
Avatar billede fasting Nybegynder
03. juni 2002 - 19:06 #12
jeg giver 200 points til den der kan løse mit problem
Avatar billede straszek Praktikant
04. juni 2002 - 12:54 #13
Afhænger meget af hvilken mac du har, og hviklet dvd-drev der sidder i den
Avatar billede fasting Nybegynder
04. juni 2002 - 13:05 #14
jeg sidder med en ibook combodrive 500 mhz
Avatar billede straszek Praktikant
04. juni 2002 - 13:10 #15
Hvilket dvd-drev - kig i systemprofiler
Avatar billede fasting Nybegynder
04. juni 2002 - 13:14 #16
pis jeg sidder ikke med den her... hvis jeg finder ud af det, kan du så hjælpe mig?
Avatar billede straszek Praktikant
04. juni 2002 - 13:16 #17
Højest sandsyneligt - ja
Avatar billede fasting Nybegynder
04. juni 2002 - 13:22 #18
ved du hvor i system profiler hvor man kan tjekke det???
Avatar billede straszek Praktikant
04. juni 2002 - 13:30 #19
kan ikke huske det - prøv dig frem
Avatar billede fasting Nybegynder
04. juni 2002 - 13:38 #20
ok jeg skriver senere. tak for hjælpen...
Avatar billede fasting Nybegynder
04. juni 2002 - 22:45 #21
nu har jeg fundet ud af det...
dvd-rom drev/cd-cw
unit:1
ata device: atapi
device 1b27
poduct: dvd-rom sd-r2002
vendor: TOSHIBA
Avatar billede straszek Praktikant
05. juni 2002 - 08:18 #22
på nedenstående link kan du læse alt om at hacke dvd-drev på mac
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/

På dette link kan du hente en firmware opdatet til dit drev:
http://195.134.134.27/downloads/macdvd/SD-R2002_XB29.bin

Husk at læse faq inden du går igang
Avatar billede fasting Nybegynder
05. juni 2002 - 09:35 #23
tak for hjælpen.

svar lige i dette spørgsmål og du får in e points

http://www.eksperten.dk/spm/220478
Avatar billede fasting Nybegynder
05. juni 2002 - 13:31 #24
ok lige en sidste ting...

Sådan som jeg har forstået det efter at ha læst faq, så skal jeg gøre følgende:

1: bruge den firmware som du gav mig et download link til
    ( http://195.134.134.27/downloads/macdvd/SD-R2002_XB29.bin )

2: så skal jeg resette min dvd player og det gør jeg ved at downloade "DVDReset    1.0b5" fra dowload menuen.

Hvis jeg ikke også gør nr2 ting vil den stadig være locked pga counteren i kke er resettet

er det forstået korrekt?
Avatar billede straszek Praktikant
05. juni 2002 - 13:46 #25
sådan forstår jeg det også - har dog ikke prøvet (har ingen mac -  er tvunget til at bruge pc for tiden.....)
Avatar billede fasting Nybegynder
05. juni 2002 - 13:50 #26
ok gad vide om min total skade forsikring dækker hvis det går galt... Jeg ved sku ikke om jeg tør... anyways tak for hjælpen
Avatar billede fasting Nybegynder
07. juni 2002 - 21:29 #27
hmm nu har jeg kigget lidt på det. der er ikke rigtig nogen forklaring på hvordan man installere firmwaren. i mappen som man dloader er der en application fil. Jeg har prøvet at klikke på den men så starter OS CLASSIC. det har jeg bare ikke liggende på min maskine... gør jeg mon noget forkert? skal firmwaren mon installeres på en anden måde??