Avatar billede tommyf Nybegynder
02. juni 2002 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

360graders billeder

Er det muligt, at lave 360 graders billeder med et almindelig digitalkamera?

Se et eksempel her:
http://www.imatech.dk/

iMatech henviser til nogle store digitalkameraer, der sikkert koster det hvide ud af øjnene.
Avatar billede delwin Nybegynder
02. juni 2002 - 18:09 #1
Det kan du sagtens.. men det bliver bedst hvis du bruger et ordentligt kamera og en "fiskeøjeperspektiv" linse..

Der hvor jeg arbejder har vi 13 fotografer der render rundt og tager billeder for os med nikon coolpix 995 kameraer med fiskeøjelinser.. og det giver kanon billeder..

(men vi bruger så heller ikke ipix's skodsoftware)
Avatar billede wanix Praktikant
02. juni 2002 - 18:24 #2
Nu kan jeg ikke lige se billedet. Men prøv med det her program, det virker fint for mig, med almindelig digital kamera.

http://www.panoramafactory.com/
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 18:36 #3
Med Canon Digital Ixux følger programmet "PhotoStitch". Med det kan du tage nogle billeder, fx 10, hele vejen rundt. Programmet sørger så for at sætte billederne sammen så man ikke kan se overgangen. Programmet er genialt. Man behøver ikke engang bruge stativ!
Avatar billede wanix Praktikant
02. juni 2002 - 18:41 #4
en hvormange har lige ca. 5000 kr. Til et kamera, så man får et program med. Det er det samme panoramafactury gør. Bruger det selv.
Avatar billede wanix Praktikant
02. juni 2002 - 18:41 #5
; )
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 14:20 #6
wanix > Jeg kommer bare med et alternativ til din løsning. Hvem ved om programmet findes uden kamera eller om tommyf har et IXUX?
Avatar billede outsider Nybegynder
06. juni 2002 - 07:52 #7
Ulead 360 grader er godt og billigt. Download en demo på www.ulead.com
Avatar billede jefa Nybegynder
06. juni 2002 - 07:58 #8
Det mindre Canon Powershot 20 kan også tage billeder 360 grader og der medfølger og software med.
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2002 - 07:15 #9
wanix >> Det er svært uden et stativ til kameraet, men ellers tror jeg, at det er et godt program.