Avatar billede crasher Nybegynder
02. juni 2002 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Adobe Premiere

Hey :)

Jeg har 2 spørgsmål vedr. Adobe Premiere 5.5

1) Hvordan får man flere .avi'er til at fade henover hinanden?

2) Er det muligt at få en tekst henover billederne, nærmest så teksten bliver lagt som et nyt layer henover .avi'en?

ICQ UIN: 116199505

Håber i kan klare det.. :)
Avatar billede henninga Novice
03. juni 2002 - 21:21 #1
Du bruger spor 1A og 1B til dine videoer og trækker så den Transition der hedder "Cross disolve" ned på transitionssporet mellem dine videoer.
Og hvis du vil lave tekst med gennemsigtig baggrund skal den Title du laver lægges i spor 2 eller højere. Du skal selvfølgelig vælge en transparent baggrund når du laver titlen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. juni 2002 - 12:34 #2
Husk at dine klip skal overlappe hinanden med et stykke svarende til den overgang du ønsker.

Eksempel:
      1a:XXXXXXXX
overgang:      XX
      1b:      XXXXXXXXXX

Din tekst kan du lave i photoshop og slette baggrund, det vil sige tekst på "ingenting" - når du har teksten som du vil have den og en transparent baggrund i photoshop, eller ingen baggrung - så gemmer du som targa "*.tga" 24-bit og vupti vil baggrunden være væk når du importere i premiere, (jeg mener faktisk også at du kan bruge din photoshopfil "*.psd" som den er til import.
Det eneste du ellers skal huske er at placere teksten i det øverste effektlag
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. juni 2002 - 12:35 #3
Der er tilsyneladende lidt problemer med eksemplet, men der der skal overlappes uden at klippene ligger uden for hinanden på begge sider!
Avatar billede crasher Nybegynder
06. juni 2002 - 14:20 #4
Okay, det vil jeg prøve :)

skal lige prøve.. tak gutter
Avatar billede henninga Novice
15. juni 2002 - 00:57 #5
>cqleerup  Angående PSD filer - ja hvis du åbner en psd fil i premiere kommer den endda og spørger hvilket lag i psd-en du vil bruge. Det kan faktisk være smart, for man kan lave alle tekster rigtigt placeret i forhold til hinanden og så inportere dem en ad gangen til premiere.
hej hej