Avatar billede domaz Nybegynder
02. juni 2002 - 12:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nyt Hardware - Fejl

Hej Eksperter.
Jegh ar lige købt nyt hardware til min computer.
Jeg har købt følgene

512 MB DDR ram (2700)
AMD 1800xp + CPU
Soltek SL-75DRV5 Mainboard

Jeg har sat det hele til, men alligevel vil det ikke virke.
Når jeg starter computere tænder skærmen ikke, og alle lysdioder i CDrom, Floppy osv. bliver bare stående tændt..de går altså ikke ud, som de normalt gør.

Hvad kan fejlen være ?
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juni 2002 - 12:59 #1
Prøv at se om du ikke skule have vendt dine kabler forkert :)
(hvis disse er vendt en halv omgang så vil de lyse hele tiden)

er der nogen form for biblyde ????
Avatar billede domaz Nybegynder
02. juni 2002 - 13:29 #2
Der kommer slet ingen biblyde...
Det kan jeg huske, at der kommer hvis man fx. har sat noget forkert osv.
Men det gør der ikke, så det er sikkert en dum lille fejl...
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 15:10 #3
Det lyder som om du har et drev der ikke får strøm. Sådan er det på mit mobo der er det samme som dit. Så se efter om alle enhder får strøm. Og om du har sluttet alt til.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 15:17 #4
2re : Jamen hvorfor tænder min skærm ikke..

Jeg bruger min søsters kærestes bruger, derfor jeg skriver herfra! :]
Da det er den eneste comp jeg lige kan nå :]
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 16:20 #5
Hmm ja...?
Du har sat alle stik rigtig i og sat strøm til alt?
Har du husket strøm til blæser?
Du har sat skærmen til? ;-)
Grafikkortet kører?
Har du sat skruer i alle skruehuller på dit mobo? Havde engang et Asus mobo der ikke virkede fordi jeg havde glemt en skrue.
Ellers er der ikke andet for at du prøver din nye hardware en efter en på en anden pc.
Eller hvis du har silent viking blæser eller en anden der drejer rundt med mindre end 4000 omdrejninger skal du huske at slå fan control fra i bioe ellers starter den ikke op.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 16:23 #6
Jeg har faktisk en silent viking ...
Hvordan skal jeg slå det fra siger du?
Kan du guide lidt mere ? :]
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 16:26 #7
Blæseren på grafikkortet kører !
Blæseren på CPUen kører !
Blæseren på chip'en kører !
Alle skruer er sat i !
Skærmen er sat til ! :]
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 16:31 #8
Jeg skal prøve.
Når du starter comp tryk på del for at komme ind i bios, før den når at prøve starte win.
Når du er inde i BIOS gør du følgende:1:gå ind i menuen "SmartDoc Anti-Burn Shield".
2:Her vælger du CPUFan Warning Speed: Disabled.
3:Shutdown For CPU Fan: Disabled
Husk at trykke enter for at bekræfte dit valg og på F10 for at gemme og afslutte.
Hvis det virker så husk at holde øje med din CPU Temp. Min Silent Viking køler nemlig slet ikke nok, mens min lillebrors er ok. Der skulle efter sigende være store forskelle på dem, tyder på en svingende kvalitets kontrol.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 16:32 #9
Det er ikke særligt nemt at gå ind i bios, når skærmen ikke starter! :]
Synes bare lige du skulle vide det :]
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 16:49 #10
Ups...troede at skærmen først gik sort når den prøvede at starte windows op....
Så er der vist ikke andet at gøre end prøve delene en ad gangen på en anden pc..
Evt kan du prøve at nulstille CMOS, der er en jumper på dit dit mobo der skal flyttes. Se i din manual.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 16:56 #11
Okay..tjekker
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 16:57 #12
Se side 30 i din manual for hvordan du nulstiller din CMOS. Husk nu bare at trække stikket ud!
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 17:00 #13
En ting til. Når du tilslutter diverse kabler til Hd, tænd/sluk osv. Så skal du huske at følge diagrammet i Manualen og ikke de oplysninger der er på boardet, de er nemlig forkerte. I hvert fald på den udgave jeg har.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 17:08 #14
Jeg har prøvet at cleare CMOS .. men den gør stadig intet..
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 17:12 #15
Ok...så er jeg blank. Eneste råd jeg har er at du prøver dit hardware på en anden pc en efter en.
Lyser de to dioder på dit board?
Og du har sat alle jumpere og dip switches som de nu skal sidde mht til ram og processor ? Du kan nemlig ikke bruge fabriks indstillingerne.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. juni 2002 - 17:25 #16
Jeg har ændret det..men det er sikkert en simpel fejl der er lavet....så venter lige til min far kommer hjem her kl. 18 .. så må han kigge på det, mon ikke han kan fixe det :]
Ville bare se om jeg nu ikke selv kunne fixe det...

Men jeg giver dig nu de points alligevel, du har gjort et forsøg :]
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 17:30 #17
Jeg er ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig. Håber at det er som du siger en simpel lille fejl. Du har sat alle jumpers og dipswitches rigtig?
Held og lykke med det.
2re
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 18:18 #18
Sidste forsøg, prøv at vende køleren så at logoet vender på hovedet når pc'en står op. Lyder mystisk men min lillesøsters ville ikke virke før den blev vendt, hun har også samme mobo, køler, cpu.
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 18:19 #19
Nu har du vel en minimum 300 watts strømforsyning?
Avatar billede domaz Nybegynder
02. juni 2002 - 20:42 #20
Det virker nu...
Køleren var vendt forkert...så den blev overvarm ... og genstartede hele tiden, men den fejl fandt vi hurtigt.

Grunden til at det ikke startede op, var en "skubbe" switch .. som stod forkert..
Avatar billede 2re Nybegynder
02. juni 2002 - 22:47 #21
Glæder mig at du fik løst problemet :-)