Avatar billede moernmik.dk Nybegynder
01. juni 2002 - 20:24 Der er 3 kommentarer

Creative Audigy player

Jeg har ingen lyd på min maskine.. :( Hvis jeg fek. går i enhedshåntering og finder driveren som jeg har instaleret og trykker egenskaber > Driver står der ikke tilgengelig.. :( og hvis jeg går i enhedshåntering og tar driveren igen og trykker egenskaber > egenskaber > mixerenhed > og dobbelt klikker på den valgte driver står der - Driveren er aktiveret, men ikke startet.!! Nå men hvordan fanden starter man så en driver er mit spørgsmål.? :(
Avatar billede makse Nybegynder
02. juni 2002 - 08:47 #1
Hvilket OS?

Prøv evt. følgende.
Afinstaller alle drivere og eventuelle programmer til lydkortet.
Luk ned og fjern lydkortet fysisk.
Start op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 ved opstart)
Fjern alle forekomster af lydkortet i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)

Gå ind i Reg.basen (Start - Kør > Regedit) og søg efter Audigy/Creative. Slet alle forekomster der har med lydkortet at gøre.

Søg efter filerne 'CT*' på din system harddisk og slet dem. (HUSK at checke i egenskaber for hver fil, om det er en Creative fil)
Slet også filerne Emu10kx.vxd og Mmdevldr.vxd

Luk ned igen, og sæt lydkortet i Igen.
Start op, og lad Windows starte helt op, før du installerer lydkortsdriverne.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
02. juni 2002 - 15:05 #2
Hvorfor har du lavet to spørgsmål?
Avatar billede robotten Praktikant
03. juni 2002 - 13:48 #3
Skynd dig at lukke det ene ;)