Avatar billede royzr Nybegynder
31. maj 2002 - 22:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kabinet

på min strømforsyning sidder to stik til strøm hvilken indflydelsehar d ???? på forhånd taK ????
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 22:27 #1
Jeg har fået det at vide engang, men kan ikke lige huske det...
Så jeg er med på en lytter :)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2002 - 22:44 #2
Den ene er til skærmen det er et specielt stik har jeg hørt
Avatar billede opdat Nybegynder
31. maj 2002 - 22:44 #3
Jeg er næsten helt sikker på at det er til at man kan koble skærmens strømforsyning på... Det har jeg oxo set i den Ungdomsklub jeg går på...
Avatar billede opdat Nybegynder
31. maj 2002 - 22:45 #4
Altså istedet for at putte skærmen i stikontakten så putter man den i der...
Avatar billede dsjk Novice
31. maj 2002 - 22:52 #5
opdat > det er korrekt.
Det ene stik er til strøm, mens det andet levere strøm til skærmen.
Hvilket betyder at når maskinen er slukket så er skærmen det også.

dsjk
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
01. juni 2002 - 13:45 #6
>> dsjk: Det sidste du siger er ikke helt rigtigt. Det er rigtigt at det ene stik er til skærmen, men selvom computeren er slukket, behøver det ikke at betyder at skærmen også er slukket.
Avatar billede niklaj Nybegynder
01. juni 2002 - 14:39 #7
mhoffmann --> jo det har dsjk ret i, har selv to computere med sådanne udgange. Strømforsyningen gir ikke noget strøm når computeren er tændt, så derfor er skærmen også slukket.
Avatar billede mini-me Nybegynder
01. juni 2002 - 19:31 #8
Det ukorrekt, når pcen er slukket går skærmen bare på standby mode, da strøm til motherboarded og til skærmen har hver deres "strøm kilde" For at slukke helt skal du evt slukke på stikkontakten eller slukke på skærmen !!

Mini-Me
Avatar billede dsjk Novice
02. juni 2002 - 20:02 #9
mini-me > nej ikke når strøm til skærmen kommer fra strønforsyningen.
læs hvad niklaj skriver

dsjk
Avatar billede niklaj Nybegynder
03. juni 2002 - 12:37 #10
Det er godt vi kan støtte hinanden lidt.
Avatar billede mini-me Nybegynder
03. juni 2002 - 19:15 #11
Prøv at læs chieftec's hjemmeside så blev i måske lidt klogoere !!! Har otte maskiner her på kontoret alle med ind og ud i strømforsyningen og lige p.t står de skærme og blinker "orange" standby mode!! ERGO der er strøm imellem !!

Prøv at undersøg sagen lidt nærmere i stedet for at slynge nogle ord ud som der ikke er hold i !!!!!!!
Avatar billede dsjk Novice
03. juni 2002 - 20:58 #12
ok, men ude på mit arbejde har vi 4 eller 5 maskiner hvor skærmen får strøm fra strømforsyningen i kabinettet, og de slukker alle når computeren slukkes.

Så det er sgu undersøgt.

dsjk
Avatar billede dsjk Novice
03. juni 2002 - 21:11 #13
du har så åbenbart en anden erfaring med det.

Det kan derfor være at gamle kabinetter cuttede strømmen helt til skærmen, mens nye ikke gør.
Avatar billede niklaj Nybegynder
03. juni 2002 - 22:02 #14
De strømforsyninger jeg har erfaringer med er min. 3 år gamle mini-me er du sikker på de går igennem strøm forsyninigen? Skriver lige nu på en computer med skærmstrøm gennem PSU og den slukker sammen med strømforsyning
Avatar billede ice Nybegynder
01. juli 2002 - 15:01 #15
der er forskel på AT og ATX PSU'er. AT slukker for det hele, mens ATX PSU lader strømmen til motherboard og skærm være tændt..
Avatar billede niklaj Nybegynder
01. juli 2002 - 15:25 #16
okay, der kan man jo bare se så havde vi alle ret.
Avatar billede ice Nybegynder
01. juli 2002 - 15:31 #17
hehe, jep
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
18. august 2002 - 17:38 #18
det ekstra stik er til meget lidt strømkrævende ting såsom: printer og højtaler.
Avatar billede niklaj Nybegynder
26. november 2002 - 20:24 #19
lukke tid?